• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

خداحافظی بیرانوند از پرسپولیس با ۱۰۰ کلین شیت

  • کد خبر : 11391
  • 23 تیر 1399 - 11:04
خداحافظی بیرانوند از پرسپولیس با ۱۰۰ کلین شیت

پنج سال حضور بیرانوند در پرسپولیس، خیال هواداران این تیم را از خط دروازه راحت کرده بود؛ او در این مدت بیش از ۱۰۰ کلین شیت را ثبت کرد.جدایی علیرضا بیرانوند و حضور او در آنتورپ بلژیک اگرچه ۷۰۰ هزار دلار به خزانه پرسپولیسی ها افزود اما یک ستاره را از فهرست آن ها خارج […]

پنج سال حضور بیرانوند در پرسپولیس، خیال هواداران این تیم را از خط دروازه راحت کرده بود؛ او در این مدت بیش از ۱۰۰ کلین شیت را ثبت کرد.
جدایی علیرضا بیرانوند و حضور او در آنتورپ بلژیک اگرچه ۷۰۰ هزار دلار به خزانه پرسپولیسی ها افزود اما یک ستاره را از فهرست آن ها خارج کرد. ستاره ای تمام عیار که پیراهن شماره یک سرخپوشان را برای ۵ سال متوالی در اختیار داشت و با نمایش های مطمئن، یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود.
پرسپولیس در لیگ پانزدهم (سال قبل از خرید بیرانوند) ۳۴ گل خوردند اما در دو سال پس از آن تنها ۲۹ گل دریافت کردند تا بهترین خط دفاعی لیگ برتر ایران لقب گیرند. این تفاوتی است که با همکاری بیرانوند و خط دفاعی سرخ ها رقم خورد و پرسپولیس را به قهرمان بلامنازع لیگ برتر خلیج فارس تبدیل کرد و روزهای کابوس وار قرمزها با دروازه بان های مختلف را به پایان رساند.
علیرضا که قرار بود در زمستان لیگ پانزدهم پرسپولیسی شود، اولین خرید برانکو برای لیگ شانزدهم بود و حالا به اولین یار جدا شده سرخپوشان در تابستان نیز تبدیل شده است. جدایی او در حالی رقم خورده که این دروازه بان بلند قامت نزدیک به ۱۵۰ بازی برای پرسپولیس انجام داد و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ۶۹ کلین شیت به ثبت رساند که این رقم با احتساب بازی های ملی و همچنین دیگر رقابت ها نظیر جام حذفی و سوپرجام از عدد ۱۰۰ نیز گذر می‌کند.
او البته برخوردهایی هم با طرفداران و باشگاه پرسپولیس داشت. نظیر هفته های واپسین لیگ شانزدهم که با یک مصاحبه طوفانی هواداران پرسپولیس را خطاب قرار داد یا دلخوری های اخیر از مدیریت باشگاه که به زعم بیرانوند به تعهداتشان پایبند نبودند. اما همین که او در سال اول قرارداد، ۴ سال با پرسپولیسی ها تمدید کرد، نشاندهنده علاقه ای است که او به این تیم داشت و همین که او بدون پرداخت رضایت نامه نتوانست جدا شود، پایبندی به این قرارداد را نشان می‌دهد.
پرسپولیس با بیرانوند در این سال ها ۳ قهرمانی لیگ برتر، ۳ سوپرجام و یک جام حذفی به دست آورد و علی بیرو نیز سه دستکش طلایی را به خود اختصاص داد تا با ۱۰ کاپ طلایی اردوی سرخ ها را ترک کند. هرچند که یک جایزه شخصی آسیایی و یک مدال نقره لیگ قهرمانان آسیا هم در این آرشیو جای خاص خود را دارند؛ هیچ دروازه بانی در تاریخ پرسپولیس به چنین افتخاراتی دست پیدا نکرده است.
علی بیرو حالا در حالی پرسپولیس را ترک می‌کند که جدایی اش بخشی از مشکلات مالی پرسپولیس را حل می‌کند و حضور رادوشوویچ هم باعث شده تا فعلا هواداران و کادرفنی نگران پست دروازه نباشند. شاید حالا میان هواداران پرسپولیس خیلی ها دلتنگ حضور بیرانوند نباشند اما تردیدی نیست که در آینده او کنار چهره های شاخص باشگاه و بهترین دروازه بان های تاریخ پرسپولیس جای خواهد گرفت؛ کسی که ۱۰۰ کلین شیت داشت و با لحظات ناب و به یادماندنی نظیر سیو ضربه سر ژاوی ارناندس، بهترین روزهای تاریخ معاصر باشگاه پرسپولیس را ثبت کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11391
  • منبع : ورزش سه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.