• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

خرید ۱۷۷ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانی

  • کد خبر : 7559
  • 22 مهر 1398 - 12:15
خرید ۱۷۷ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: در سال جاری حدود ۱۷۷ هزار و ۹۲ تن گندم از کشاورزان خریداری شده و موجودی سیلوهای استان کرمان ۶۰ هزار تن است. ارسلان میری مدیرکل تعزیرات استان کرمان امروز در کمیسیون نظارت هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: در نیمه […]

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: در سال جاری حدود ۱۷۷ هزار و ۹۲ تن گندم از کشاورزان خریداری شده و موجودی سیلوهای استان کرمان ۶۰ هزار تن است.

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات استان کرمان امروز در کمیسیون نظارت هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، ۲ هزار و ۴۸۲ فقره پرونده قاچاق کالا وارد شعب اداره کل تعزیرات استان شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کالای کشف شده قاچاق در استان کرمان مربوط به نفت گاز است، عنوان کرد: در سال جاری یک‌هزار و ۲۶۱ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

میری از افزایش میزان کشفیات نفت گاز قاچاق در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: شاهد افزایش ۲۴۹ درصدی ورودی پرونده‌های کشف بنزین قاچاق به شعب تعزیرات حکومتی هستیم و سرجمع در زمینه قاچاق دام ۱۴۰فقره پرونده وارده بوده است.

وی ابراز داشت: در زمینه پرونده وارده قاجاق دارو ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم و لوازم آرایشی و بهداشتی هم با کاهش روبه‌رو هستیم به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

افزایش ۳۸ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در کرمان

یدالله حسن‌پور رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق در این استان طی شش ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کشفیات پرونده‌های قاچاق در شش ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بالای ۱۰۰ میلیون تومان بوده که در این زمینه ۱۸۴ درصد رشد داشته است.

حسن‌پور گفت: تعداد وسایط نقلیه توقیف شده در حمل کالای قاچاق ۶۶ درصد افزایش یافته است و متهمانی که در شش ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دستگیر شده‌اند ۳۲ درصد افزایش یافته است.

موجودی سیلوهای استان کرمان ۶۰ هزار تن گندم

مجید نژادبیگلری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان ۱۸ مرکز خرید گندم داریم که ۱۱ مرکز در جنوب استان و هفت مرکز در شمال استان کرمان وجود دارد.

وی افزود: با اقدامات به‌موقعی که در زمینه خرید گندم از کشاورزان صورت گرفت از خرید گندم توسط دلالان و قاچاقچیان جلوگیری شد و در سال جاری استان کرمان هم در زمینه تولید و هم خرید گندم نسبت به سال گذشته افزایش خرید داشته است.

نژادبیگلری ابراز داشت: در سال جاری حدود ۱۷۷ هزار و ۹۲ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که از این مقدار گندم ۱۳۳ هزار تن گندم معمولی و ۴۳ هزار تن گندم دروم است که حدود ۴۹ درصد گندم در شمال و ۶۰ درصد در جنوب استان تولید می‌شود.

مدیرکل غله استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر موجودی سیلوهای استان کرمان ۶۰ هزار تن است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7559
  • منبع : فارس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.