• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

خطر صفر-صفر کسل‌کننده!

  • کد خبر : 6892
  • 31 شهریور 1398 - 10:42
خطر صفر-صفر کسل‌کننده!

دربی شماره ۹۰‌، ساعت ۱۶ امروز با قضاوت موعود بنیادی‌فر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. در یک سوی میدان کالدرون و شاگردانش با ۶ امتیاز از ۳ هفته ابتدایی لیگ قرار دارند و به این دیدار به چشم پلی برای رسیدن به صدر جدول نگاه می‌کنند و در سوی دیگر میدان نیز استراماچونی و […]

دربی شماره ۹۰‌، ساعت ۱۶ امروز با قضاوت موعود بنیادی‌فر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. در یک سوی میدان کالدرون و شاگردانش با ۶ امتیاز از ۳ هفته ابتدایی لیگ قرار دارند و به این دیدار به چشم پلی برای رسیدن به صدر جدول نگاه می‌کنند و در سوی دیگر میدان نیز استراماچونی و شاگردانش بعد از کسب ۲ امتیاز از هفته‌های ابتدایی به این دیدار با نگاه پایان ناکامی‌ها و رهایی از قعر جدول می‌نگرند.

به گزارش فرهیختگان، نکته مهم اینکه دو تیم با دو گل زده جزو تیم‌هایی هستند که بدترین خط حمله را دارند و همین مساله می‌تواند باعث شود دربی ۹۰ بدون گل و کسل‌کننده شود.

باز دربی!

دوباره دربی و دوباره هیجان و استرس ناشی از این دیدار که از چند روز قبل حال‌و‌هوای فوتبال ایران را به تسخیر خود درآورده و بیشتر گزارش‌ها و اخبار ورزشی تحت‌الشعاع این دیدار قرار می‌گیرد. دوباره دربی فرارسید تا گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها از داور بازی تا ترکیب اصلی دو تیم و نتیجه احتمالی و گلزنان آن توسط هرکسی که به این فوتبال ربط دارد، آغاز شود؛ از هوادار گرفته تا پیشکسوت. دوباره دربی و این‌بار نودمین دربی و این یعنی دو تیم در تاریخ فوتبال ایران بیشترین تقابل را با هم داشته‌اند و با اینکه در خیلی از سال‌ها فقط به برگزاری دو دیدار بین آنها بسنده شده، اما هیچ دیداری بیشتر از دربی در تاریخ فوتبال ایران برگزار نشده است.

دربی ۹۰ شاید مثل گذشته رنگ‌و‌بوی هیجان نداشته باشد، اما هرچه باشد باز هم برای هواداران دو تیم به اندازه بردن یک جام ارزشمند است و نتیجه برد و باختش به اندازه شیرین‌شدن یا زهر‌شدن زندگی‌شان قیمت دارد. هنوز هم هستند هوادارانی که حتی در این روزها همچنان روی تیم‌شان تعصب دارند که از روی کری هنوز ۳ امتیاز دربی و فتح آن را حتی به فتح سه‌گانه لیگ، حذفی و آسیایی هم ترجیح می‌دهند. شاید برد دربی به اندازه فتح کاپ از لحاظ کیفی ارزش نداشته باشد، اما دنیای زیبای بعد از پیروزی و کرکری‌هایش به اندازه‌ای می‌چسبد که ۳ امتیازش می‌تواند تا مدت‌ها تیم برنده را در قبال ناکامی‌ها و حوادث مختلف مصون کند.

دربی باز!

شاید یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این دیدار را بتوان حضور دربی‌باز‌ها در میدان معرفی کرد. دربی‌باز اصولا به بازیکنی گفته می‌شود که در حساس‌ترین بازی فصل فوتبالی باشگاه ایران می‌تواند به‌خوبی قابلیت‌هایش را به نمایش گذاشته و چه‌بسا موجبات پیروزی تیمش را فراهم کند. بازیکنانی مانند احمدرضا عابدزاده یا فرهاد مجیدی و مهدی هاشمی‌نسب یا حتی بازیکنی مانند نیکبخت‌واحدی و علی سامره و حتی پیوس، برهانی و… و چه‌بسا کمی دور‌تر محرمی و بیانی‌ها و حتی علی پروین، علی جباری و صفر ایرانپاک از این دسته از بازیکنانی هستند که رکوردهای زیادی را در جریان دربی‌های برگزار شده در تاریخ فوتبال ایران به خود اختصاص داده‌اند. طبق این تعاریف برای دربی ۹۰ به آن صورت از دربی‌باز خبری نیست و شاید دربی‌باز‌ترین مردان میدان را بتوان روی نیمکت دو تیم در ردای سرمربیگری دو تیم با توجه به سابقه آنها جست‌وجو کرد.

ترکیب احتمالی دو تیم

این دیدار در‌حالی برگزار می‌شود که با توجه به شاکله دو تیم در سه بازی گذشته و حضور نفرات در میدان شاید به جرات بتوان از حالا ۹۰ درصد از بازیکنان فیکس هر کدام از آنها را مشخص کرد.

بر همین اساس به‌نظر می‌رسد استراماچونی در غیاب نفراتی مثل باقری، اسماعیلی و دیاباته با ترکیب سید‌حسین حسینی در درون دروازه، وریا غفوری و میلیچ در دوطرف خط دفاعی، دانشگر و یزدانی در مرکز خط میانی، علی کریمی، محسن کریمی، رضاوند، شجاعیان و قاعدی در مرکز زمین و مرتضی تبریزی در خط حمله، تیمش را راهی میدان خواهد کرد. نکته کلیدی، حضور روزبه چشمی روی نیمکت استقلال است و در‌صورتی‌که سرمربی ایتالیایی بخواهد در هر لحظه از مسابقه، بار تجربی تیمش را افزایش دهد، احتمال استفاده از چشمی نیز بیشتر خواهد شد.

در سوی دیگر و در غیاب سیدجلال حسینی که به‌خاطر مصدومیت این دیدار را از دست داد، به‌نظر می‌رسد کالدرون از بیرانوند در درون دروازه استفاده کرده و انصاری و شیری را به‌همراه زوج کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده در خط دفاعی قرار دهد. نوراللهی همراه با نعمتی، ترابی و امیری در خط میانی و جونیور و علیپور نیز احتمالا در خط حمله بازی خواهند کرد. از مهره‌های کلیدی روی نیمکت پرسپولیس نیز می‌توان به امید عالیشاه و بشار رسن اشاره کرد.

 

صعود چشمگیر با برد

در‌حال‌حاضر پرسپولیس با ۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و اگر دربی را ببرد تا رده دوم بالا خواهد آمد و اگر بتواند با اختلاف سه‌گل استقلال را شکست دهد حتی به صدر جدول نیز می‌رسد. در سوی مقابل استقلال دو امتیازی فعلا در رده پانزدهم قرار دارد و با کسب پیروزی می‌تواند به میانه‌های جدول صعود کند و اگر با دو گل اختلاف پیروز شود به رده هفتم خواهد رسید. تساوی اما چندان فایده‌ای برای دو تیم ندارد. پرسپولیس همان ششم می‌ماند و استقلال نیز بسته به تعداد گل زده‌اش بین یک تا سه پله صعود خواهد کرد و همچنان در رده‌های انتهایی خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6892

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.