• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان خبر داد:

در سیرجان دفتر دائمی خانه مطبوعات استان کرمان دایر می‌شود

  • کد خبر : 2391
  • 26 اردیبهشت 1397 - 8:22
در سیرجان دفتر دائمی خانه مطبوعات استان کرمان دایر می‌شود

 مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با تاکید بر لزوم مستمر آموزش خبرنگاران گفت :درصدد هستیم در سال جاری دوره های آموزشی گزارش نویسی و خبرنویسی آنلاین را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم. روح الله خدیشی در نشست هم اندیشی اعضای مرکزی خانه مطبوعات با خبرنگاران ایرنا مرکز کرمان افزود: حوزه […]

 مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با تاکید بر لزوم مستمر آموزش خبرنگاران گفت :درصدد هستیم در سال جاری دوره های آموزشی گزارش نویسی و خبرنویسی آنلاین را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم.

روح الله خدیشی در نشست هم اندیشی اعضای مرکزی خانه مطبوعات با خبرنگاران ایرنا مرکز کرمان افزود: حوزه رسانه و مطبوعات در کرمان به لحاظ کمی بسیار متنوع و متکثر است و جمعیت قابل ملاحظه ای در این بخش فعالیت دارند.
وی گفت : خانه مطبوعات کرمان به عنوان تشکل صنفی تخصصی مطبوعات و رسانه های استان در حال حاضر ۲۶۰ عضو ثابت دارد و در آینده نزدیک در ۲ شهرستان سیرجان و رفسنجان نیز دفاتر شهرستانی تشکیل می شود.
این فعال رسانه ای با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران توسط این تشکل تصریح کرد: امروز دیگر رسانه ها یک طرفه در امر خبررسانی فعالیت ندارند و مخاطبان در هر لحظه با امکانات و ابزار جدید با منبع خبر در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: افرادی که وارد حوزه خبر می شوند باید به روز و از ابزار و نرم افزارهای جدید اطلاع کافی داشته باشند.
خدیشی با اشاره به ورود افراد غیر حرفه ای به حوزه رسانه و مطبوعات تصریح کرد: در سالهای اخیر به دلایل متعدد اشخاصی وارد این حوزه حساس شده اند که از آموزشها و اطلاعات اولیه آگاهی ندارند و این به رسالت و جایگاه خبر و خبر رسانی آسیب وارد کرده است.
وی با بیان اینکه خانه مطبوعات باید تشکل محوری فعالیت رسانه ها قرار گیرد ، افزود: آمادگی داریم با کمک اصحاب رسانه و مطبوعات به بالا رفتن کیفیت و ارتقای سطح رسانه های استان کمک کنیم.
* جشنواره مطبوعات کرمان برگزار می شود
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان همچنین از برگزاری جشنواره مطبوعات استان کرمان در آینده نزدیک خبر داد.
خدیشی افزود: فراخوان جشنواره از خرداد ماه آغاز می شود و تصمیم داریم در روز ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار نتایج را اعلام کنیم.
وی اظهار داشت: آثار منتشر شده در سال ۹۶ در قالب خبر، گزارش، یادداشت و مصاحبه در این جشنواره داوری خواهند شد.
این فعال رسانه ای گفت: بنا داریم نمایشگاه مطبوعات نیز همزمان با نمایشگاه کتاب در سال جاری برگزار شود.
** کمیته عکاسان فعال تشکیل می شود
خدیشی بیان کرد: برای هماهنگی و تعامل بیشتر فعالان عکاسی کرمان، کمیته عکاسی در زیر مجموعه خانه مطبوعات استان کرمان تشکیل شود.
عضو خانه مطبوعات استان کرمان نیز گفت: فعالیت در عرصه مطبوعات و رسانه باید علمی باشد و همه باید به بالا رفتن آگاهی های خود اقدام کنند.
علی یاسر سیستانی افزود: ما تا سردبیر و مدیر مسئول حرفه ای و آموزش دیده نداشته باشیم نمی توانیم روزنامه نگار و خبرنگار حرفه ای تربیت کنیم.
وی تاکید کرد: خانه مطبوعات با بضاعت و امکانات خود تلاش می کند تا مشکلات و مسائل اهالی رسانه را در زمینه های مختلف پاسخگو باشد.
عضو دیگر خانه مطبوعات کرمان نیز گفت: با شناسنامه دار شدن روزنامه نگاران و خبرنگاران فعالیت های این حوزه منسجم تر می شود.
پیام خسروی سعید افزود: متاسفانه اغلب اهالی مطبوعات کرمان تمایلی برای شرکت در کلاس ها و دروه های آموزشی ندارند و این در حالی است که آموزش پایه یک کار رسانه حرفه ای و موفق است.
رئیس ایرنا مرکز کرمان هم در این نشست با اشاره به وجود دغدغه های نفس گیری که حیات و بقای حوزه رسانه ها و مطبوعات را همواره در معرض تهدید جدی قرار داده است افزود: برای ارتقای جایگاه این حوزه به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید بیش از پیش در میان اهالی رسانه همدلی و وفاق ایجاد شود.
بهنام احمدی افزود: در صورت تحقق این مهم و در سایه ارتقای جایگاه خانه مطبوعات می توان به عمده مطالبات بحق و قانونی و در عین حال بر زمین مانده اصحاب رسانه و دست اندرکاران زحمتکش این حوزه که در عرصه کار بیم جان دارند و امید نان ندارند نیز جامه عمل پوشاند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2391
  • منبع : ایرنا

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.