• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
رئیس کل دادگستری استان کرمان:

دستگاه قضا با شایعه‌سازان و شب‌نامه‌‌نویسان انتخاباتی مقابله می‌‌کند

  • کد خبر : 8734
  • 17 آذر 1398 - 10:54
دستگاه قضا با شایعه‌سازان و شب‌نامه‌‌نویسان انتخاباتی مقابله می‌‌کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی با قدرت و دقت با شایعه‌سازان، نظرسازان و شب‌نامه‌نویسان در بازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مقابله می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، یدالله موحد صبح امروز در نشست تبیین سازوکارهای اجرای انتخابات و تامین امنیت حقوقی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشور در فرایند […]

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی با قدرت و دقت با شایعه‌سازان، نظرسازان و شب‌نامه‌نویسان در بازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مقابله می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، یدالله موحد صبح امروز در نشست تبیین سازوکارهای اجرای انتخابات و تامین امنیت حقوقی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشور در فرایند برگزاری یکی از مهمترین و سرنوست‌سازترین رویدادهای سیاسی کشور یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی بیان داشت: انتخابات جلوه زیبا و باشکوه از حضور مردم در سرنوشت خودشان است و نمایندگان خود برای نهاد قانونگداری در کشور را انتخاب می‌کنند و به مجلس اجازه می‌دهند قوانین را تثبیت کند و در امور کشور تحقیق و نظارت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: امروزه برگزاری انتخابات آزاد و میزان حضور مردم بیانگر درجه پشتیبانی مردم از نظام سیاسی است.

موحد با تاکید بر اینکه حضور مردم در اداره کشور از اهمیت دوچندانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اسلام اهمیت فراوانی به اداره امور حکومت توسط مردم قائل اپست.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی علاوه بر افتخار برگزاری انتخابات‌های پرشمار و انتخابات آزاد و قانونمند همچنین طلایه‌دار حضور مردم در پای صندوق رای است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان از برگزاری انتخابات باشکوه، سالم، امن و رقابت اخلاق محور به عنوان اولویت‌های برگزاری انتخابات نام برد و افزود: اگر قانون‌محور حرکت نکنیم این راهبردهای اساسی محقق نمی‌شود.

موحد در ادامه سخنان خود اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: قوه قضائیه ستاد پیشگیری از جرائم تخلفات انتخاباتی را در نظر گرفته است و در این‌ دوره انتخابات نیز سند تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با جرایم انتخاباتی را تدوین کرده است که این سند باید در دستور ‌کار ما باشد.

وی با اشاره به اینکه سند تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با جرائم انتخاباتی ۵۴ محور و تدبیر را در نظر گرفته است، تصریح کرد: با شایعات و نظرسازی‌هایی در دوران انتخابات مواجه هستیم بنابراین شناسایی عوامل شایعه‌ساز در انتخابات یکی از وظایف حوزه‌های قضایی است و باید مراقب شایعه‌سازان باشیم و به سرعت ورود پیدا کنیم.

موحد متذکر شد: شعارنویسی، اعلامیه و شب‌نامه با موضوع سیاه‌نمایی و ترویج مطالب خلاف واقع علیه انتخابات و کاندیداها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسوولان قضایی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خواست تا با دست‌اندرکاران انتخابات تعامل لازم را داشته باشند و توجیه مدیران در زمینه تخلیه اطلاعاتی دشمن را مورد توجه قرار داد.

موحد اظهار داشت: بر اساس تجربه‌ای که داریم بعضی از داوطلبان ردصلاحیت می‌شوند و ممکن است تعدادی از آنها بخواهند غیرقانونی عمل کنند و همکاران حوزه قضایی باید مراقب قانون شکنان باشند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8734

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.