• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
سید حسین نیمکت نشین شد، وریا تغییر پست داد

دلایل خط خوردن غفوری و حسینی از زبان کی‌روش

  • کد خبر : 2672
  • 31 اردیبهشت 1397 - 14:11
دلایل خط خوردن غفوری و حسینی از زبان کی‌روش

سرمربی تیم ملی دقایقی قبل از ترک ایران به سوی ترکیه در گفتگویی به رمزگشایی از حذف غیرمنتظره ستاره های سرخابی از فهرست نهایی تیم ملی پرداخت. کارلوس کی روش صبح امروز قبل از پرواز کاروان ایران به ترکیه برای برپایی اردوی تیم ملی و دیدار دوستانه با این کشور در گفتگویی مفصل به رمزگشایی […]

سرمربی تیم ملی دقایقی قبل از ترک ایران به سوی ترکیه در گفتگویی به رمزگشایی از حذف غیرمنتظره ستاره های سرخابی از فهرست نهایی تیم ملی پرداخت.

کارلوس کی روش صبح امروز قبل از پرواز کاروان ایران به ترکیه برای برپایی اردوی تیم ملی و دیدار دوستانه با این کشور در گفتگویی مفصل به رمزگشایی از دلایل خط خوردن سه ستاره پرسپولیس و استقلال از فهرست نهایی پرداخت و در کمال تعجب دلیل اصلی خط خوردن استقلالی ها را اعتقاد نداشتن وینفرد شفر به آنها قلمداد کرد و مدعی شد از سورپرایز شدن این مربی آلمانی متعجب شده است.

 

کی روش گفت:« من اصولاً دوست ندارم فقط در مورد یک یا دو بازیکن خاص صحبت کنم ولی به خاطر احترامی که برای نفرات خط خورده قائل هستم، پس حالا در مورد آنها صحبت می‌کنم. اصولاً چنین تصمیماتی مربوط می‌شود به تصمیم‌گیری نهایی مربیان. به عنوان مثال سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال ۸۷۳ دقیقه گل نخورد، خب وقتی چنین رکوردی زده بود و کلین‌شیت‌های خودش را حفظ کرد، به یکباره با تصمیم سرمربی استقلال دیگر برای این تیم بازی نکرد که خود من هم شوکه شدم. همانطور که گفتم چنین مواردی به تصمیمات مربیان مربوط می‌شود، ولی بازیکنان دیگری هم هستند که چنین اتفاق‌هایی برایشان رخ می‌دهد».

 

سرمربی تیم ملی در ادامه پیرامون وریا هم به تصمیم شفر انتقاد کرد و افزود:« در مورد وریا غفوری باید بگویم هیچ مربی‌ای به اندازه من وریا را نمی‌شناسد و بنده این اختیار را برای خودم قائل هستم که در مورد این بازیکن صحبت کنم چون قبل از این که وریا بخواهد به استقلال برود من این بازیکن را به تیم ملی دعوت کردم. در آن زمان وریا غفوری دفاع راست بسیار خوبی بود و بنده بیش از یک ماه پیش او را صدا کردم و به او گفتم: پسرم ما در تیم ملی نیازی به وینگر راست نداریم، تو باید در دفاع راست بازی کنی. چون بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و قلی‌زاده در وینگر راست هستند و من چنین نفراتی را در این پست دارم. من به وریا تأکید کردم که در تیم ملی به یک دفاع راست محکم نیاز دارم اما وقتی در تیم استقلال و با تصمیم وینفرد شفر او از پست دفاع راست به هافبک راست تبدیل می‌شود این دیگر به سرمربی این تیم برمی‌گردد».

 

کارلوس کی روش با این صحبت هایی که پیرامون دو ستاره خط خورده استقلال انجام داد عملا نشان داد تصمیماتی که مربی آلمانی در قبال آنها در استقلال گرفت زمینه خط خوردن این دو نفر از فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی را فراهم کرده است درست برخلاف صحبت هایی که شفر دیروز در واکنش به اتفاق رخ داده برای شاگردانش انجام داد، صحبت هایی که حالا واکنش سرمربی پرتغالی ایران را نیز برانگیخت.

 

سرمربی تیم ملی در واکنش به سورپرایز شدن شفر از خط خوردن استقلالی ها تصریح کرد:« نمی‌دانم چگونه شفر از عدم دعوت وریا غفوری به تیم ملی سورپرایز شده است. وقتی در تیم خودش اعتقادی ندارد که در دفاع راست از وریا استفاده کند و پست او را تغییر می‌دهد چگونه سورپرایز می‌شود. این تغییرات در تیم استقلال انجام شد و با این جابجایی پست این تصمیم از جانب من گرفته شد. وقتی قرار است ما مقابل تیم‌های بزرگی مثل مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کنیم من احتیاج به یک دفاع راست محکم دارم اما من می‌خواهم بگویم که چنین تصمیماتی در فوتبال یک امر طبیعی است و گاهی اوقات چنین اتفاق‌هایی در فوتبال رخ می‌دهد، اتفاق‌هایی عجیب. به عنوان مثال در تیم ملی مکزیک یک زمانی یک بازیکنی به نام خورخه‌ کامپوس در باشگاه خودش یک مهاجم بود ولی در تیم ملی درون دروازه قرار می‌گرفت، اتفاق عجیبی بود اما چنین اتفاق‌هایی در فوتبال رخ می‌دهد و در مورد شرایط وریا غفوری نیز باید به تصمیم شفر نیز احترام بگذاریم ولی باز هم تأکید می‌کنم که من در جام جهانی نیاز به یک دفاع محکم داشتم و توقعم از این بازیکن این بود که در پست دفاع برای باشگاهش بازی می‌کرد. من همیشه سبک بازی وریا را تحسین کردم و در ۴ سال گذشته همواره او به تیم ملی دعوت شده و این کارلوس کی‌روش بوده است که وریا را به تیم ملی دعوت کرده است».

 

با این صحبت ها باید منتظر ماند و دید واکنش بازیکنان استقلال به این رمزگشایی کی روش از دلایل خط خوردن شان از تیم ملی چه خواهد بود. رمزگشایی که به نحوی دعوای وریا غفوری و شفر در اردوی استقلال را تایید کرد و در مقابل نیمکت نشینی های بی مورد سیدحسین حسینی را نیز به رخ کشید تا نشان دهد این دو نفر تنها با تصمیماتی که سرمربی شان در ماه های گذشته در قبال آنها گرفت فرصت حضور در بزرگ ترین تورنمنت فوتبال جهان را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2672
  • منبع : ورزش سه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.