• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
معاون صمت کرمان:

دو نرخی بودن قیمت مرغ در کرمان کار نظارت بر عرضه را سخت کرده است

  • کد خبر : 6070
  • 31 مرداد 1398 - 10:40
دو نرخی بودن قیمت مرغ در کرمان کار نظارت بر عرضه را سخت کرده است

معاون بازرسی سازمان صمت استان کرمان گفت: دو نرخی بودن قیمت مرغ از سوی سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار استان نظارت در بازار کرمان را سخت کرده است. معدن و تجارت شمال استان کرمان، محسن میرزایی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده مرغ توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان در کرمان اجرایی نمی‌شود، گفت: […]

معاون بازرسی سازمان صمت استان کرمان گفت: دو نرخی بودن قیمت مرغ از سوی سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار استان نظارت در بازار کرمان را سخت کرده است.

معدن و تجارت شمال استان کرمان، محسن میرزایی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده مرغ توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان در کرمان اجرایی نمی‌شود، گفت: دو نرخی بودن قیمت مرغ از سوی سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار استان نظارت در بازار کرمان را سخت کرده است.

میرزایی با اشاره به اینکه نظارت آخرین حلقه توزیع کالا در بازار است، اظهار داشت: در توزیع کالا هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و توزیع کالا در کشور نظام‌بند نیست.

وی با بیان اینکه عدم سیستم توزیع مناسب باعث سودجویی دلالان و توزیع ناعادلانه کالا می‌شود گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲۷ هزار واحد صنفی در استان کرمان بازرسی شده و دو هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف واحدهای صنفی در استان تشکیل شده است.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد ۳۳۶ گشت مشترک بازرسی در سطح استان انجام شد و افزایش ۳۲ درصدی در تعداد گشت‌های مشترک داشتیم عنوان کرد: هزار و ۴۷۲ نانوایی در سطح استان بازرسی و تعداد ۱۲۶ فقره پرونده تخلف برای تعدادی از نانوائی‌های استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه گرانی در بازار بیشتر از گران‌فروشی است و نگرانی مردم بیشتر بحث گرانی کالاهاست، افزود: در بحث سیب‌زمینی و پیاز سال‌های گذشته این محصول روی زمین کشاورزی می‌ماند اما امروزه صادرات و یا قاچاق می‌شود و به همین دلیل قیمت پیاز در مقطعی به بالای ۱۰ هزار تومان رسید.

میرزایی با اشاره به اینکه قیمت مرغ بر اساس قیمت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده اما در استان رعایت نمی‌شود و ستاد تنظیم بازار قیمت دیگری تعیین کرده است تصریح کرد: این دو نرخی بودن قیمت مرغ باعث شده در بحث نظارت تکلیف خودمان را در برخورد با متخلفان ندانیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.