• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

راه اندازی نمایندگی انجمن سینما جوان در سیرجان

  • کد خبر : 4411
  • 05 تیر 1398 - 19:27
راه اندازی نمایندگی انجمن سینما جوان در سیرجان

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۱۳ سینمای فعال وجود دارد که در شهرستان های کرمان، انار، زرند و سیرجان دارای سالن سینمایی و در شهرستان های شهربابک، فهرج، ریگان و نرماشیر سینمای سیار وجود دارد. وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره […]

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۱۳ سینمای فعال وجود دارد که در شهرستان های کرمان، انار، زرند و سیرجان دارای سالن سینمایی و در شهرستان های شهربابک، فهرج، ریگان و نرماشیر سینمای سیار وجود دارد.

وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که در شهر کرمان ۴ سینمای فعال وجود دارد افزود: سینماهای مهتاب، آسیا، شهرتماشا و سالن سینمایی هتل پارس در شهر کرمان وجود دارند.

وجود ۱۳ سینمای فعال در استان کرمان

وی گفت : در استان کرمان ۱۳ سینمای فعال وجود دارد که در شهرستان های کرمان، انار، زرند وسیرجان دارای سالن سینمایی و در شهرستان های شهربابک، فهرج، ریگان و نرماشیر سینمای سیار وجود دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این که در شهرستان های کوهبنان و انار نیز پخش نمایش فیلم انجام می شود؛ خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشور سطح تقاضا مردم و برخورداری از سینماها بالا رفته است و این را در آمار مراجعه مردم به سینماها مشاهده می کنیم .

محمدی بیان کرد: استان کرمان جزوء استان هایی است که بیشترین فیلم های پرفروش را در سینماها اکران می کند و استقبال خوبی از آن ها توسط مردم صورت می گیرد.

سیر صعودی استقبال مردم از سینماهای کرمان

وی با بیان این که در این سال ها استقبال مردم از سینماها سیر صعودی داشته است، افزود: این موضوع امیدبخش است و ما درخواست هایی مبنی بر افزایش سالن های سینمایی در کرمان داده ایم که در احداث دو برج تجاری در کرمان پیش بینی سالن سینما صورت گرفته است .

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با قیمت بلیت های سینما توضیح داد: با توجه به افزایش کالاهای مختلف بلیت های سینما نیز افزایش قیمت داشته اند اما این افزایش قیمت چندان نبوده است.

بلیت سینما سه شنبه ها نیم بهاست/ راه اندازی دو نمایندگی انجمن سینما جوان در کرمان

محمدی ادامه داد: طبق قانون و مقررات قیمت بلیت سینماها در سه شنبه ها نیم بها می باشد و بایستی سینماها رعایت کنند اما اگر سه شنبه ها مصادف با روز تعطیل باشد دیگر قیمت بلیت ها نیم بها نیست؛این قانون و مقررات برای برخورداری بیشتر مردم از سینماهاست.

وی عنوان داشت: برخی از سینماهای کرمان در برابر این نیم بهایی بلیت سه شنبه ها بهانه هایی داشتند که توجیح پذیر نیست و چون این نیم بهایی بلیت بخش نامه است باید حتما به آن عمل کنند و راه گریزی وجود ندارد .

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: بر اساس تفاهم با معاون سینمایی، فنی و بصری وزارت خانه اکران فیلم های گروه هنر و تجربه را در کرمان داشته ایم و در سال جاری نیز استقرار چند سینمای سیار را در شهرستان های جنوبی پیش بینی کرده ایم و همچنین باید دو نمایندگی انجمن سینما جوان در استان (زرند و سیرجان)راه اندازی شود.

محمدی در رابطه با تجهیز و بازسازی سینماهای استان بیان کرد: سال جاری دستور تجهیز و بازسازی سینماهای استان را در دستور کار داریم و در سال گذشته نیز تمامی سینماهای شهر کرمان در بخش نمایش فیلم به سیستم لیزری دیجیتال مجهز شدند .

سیاست سه گانه در حوزه سینمایی

وی با اشاره به این که امروزه توسعه بومی استان نیازمند طرح و برنامه فرهنگی و اقتصادی است، ابراز داشت:  سیاست ما در حوزه سینمایی بر سه محور سالن خوب، اکران خوب و فیلم خوب است و در کرمان ۴ سالن سینمایی فعال وجود دارد که در سالهای اخیر نیز بر روی آن ها کار تعمیرات و تجهیزات صورت گرفته است و برنامه ریزی شده تا هر ساله در حوزه سالن خوب ظرفیت خوبی داشته باشیم که نیازمند طرح و ایده های خوب هستیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: سینما چرخه اقتصادی دارد بنابراین بنگاه های اقتصادی در کرمان که تبلیغات زیادی انجام می دهند باید در این زمینه به میدان بیایند؛ در استان سینماگران فعال و با تجربه خوبی وجود دارد که می توانند فیلم های خود را با سرمایه گذاری تولید کنند و امیدواریم این فیلم ها با محور کرمان و معرفی فرهنگ غنی کرمان باشد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4411
  • منبع : راه آرمان

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.