• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان خبر داد:

رتبه اول سیرجان در ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیک

  • کد خبر : 1668
  • 10 اردیبهشت 1397 - 12:39
رتبه اول سیرجان در ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیک

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان گفت: بیش از ۷۷ درصد اوراق قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان به صورت الکترونیک و از طریق سامانه ثنا ابلاغ می شود. حمید خالقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: پس از سیرجان، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت با ۷۵ درصد ابلاغ الکترونیک رتبه دوم […]

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان گفت: بیش از ۷۷ درصد اوراق قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان به صورت الکترونیک و از طریق سامانه ثنا ابلاغ می شود.

حمید خالقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: پس از سیرجان، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت با ۷۵ درصد ابلاغ الکترونیک رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دادگاه شهرستان های ریگان، منوجان و سیرجان به ترتیب با ۶۴،۶۵،۶۶ درصد ابلاغ الکترونیک بیشترین درصد ابلاغ الکترونیک را در دادگاه های استان کسب کرده اند.

خالقی گفت:دادگاه های عمومی بخش بروات با ۵۸ درصد و ساردوئیه با ۵۷ درصد بیشترین ابلاغ الکترونیک را در دادگاه های عمومی استان به خود اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را از طریق سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ کند. و مراجعان به دستگاه قضائی نیز موظفند برای ثبت نام و دریافت الکترونیکی اوراق قضایی به سامانه‌ی ثنا که به این منظور ایجاد شده، مراجعه کنند.

این مقام قضائی در ارتباط با مزایای ابلاغ الکترونیک قضایی تصریح کرد: ابلاغ به شخص مخاطب، تسریع در امر رسیدگی، رفع اطاله دادرسی ها، کاهش موجودی شعب، جلوگیری از هرگونه تخلف و خطا در امر ابلاغ، کاهش هزینه ها و اطلاع رسانی سریع و لحظه‌ای، حفظ حریم خصوصی را از جمله مزایای ابلاغ الکترونیک می باشند.

وی همچنین گفت : افراد می توانند کلیه اوراق قضائی مربوط به خود را روی گوشی تلفن همراه مشاهده نمایند.

خالقی افزود: در شیوه جدید ابلاغ اوراق قضایی مشکلات مردم در شیوه سنتی رفع شده است و از رفت و آمد آنها به سیستم قضایی جلوگیری و نیازی به مراجعه معمولی به در منزل مردم وجود ندارد.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه ابلاغ پل ارتباطی نهاد قضایی با افراد دخیل در پرونده است، گفت: این راه ارتباطی هرقدر سریعتر باشد همان قدر در حل امور مردم و رسیدگی به پرونده آنها تسریع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1668

ثبت دیدگاه

  1. من یه پرونده داشتم ، از شهرکرد ، اینجا تشخیص دادند که باید به سیرجان ارجاع داده بشه ، اونجا رفت و دو ماه پیش ، پیامکی مبنی بر صدور قرار نهایی ، برای من ارسال شده ، ولی دوماهه ابلاغیه اون برای من نفرستادند ، واز طریق تلفن هم نتونستم با دادسرای اونجا ارتباط بگیرم.معلوم نیست چه وقت میخواهند رای رو ابلاغ بکنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.