• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10
رييس دانشکده علوم پزشکی سیرجان:

رشد و توسعه بهداشت و درمان در سایه طرح تحول سلامت محقق می‌شود

  • کد خبر : 1511
  • 08 اردیبهشت 1397 - 13:01
رشد و توسعه بهداشت و درمان در سایه طرح تحول سلامت محقق می‌شود

دکتر غلامعباس محمدی، رییس دانشکده علوم پزشکی سیرجان، پیش از خطبه های نمازجمعه به مناسبت هفته سلامت، گفت: انسان سالم، محور توسعه پایدار است. انسان های سالم، جامعه سالم را می سازند و مسلما عقل سالم در بدن سالم است؛ لذا سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حفظ سلامت جامعه بر عهده نهاد خاصی […]

دکتر غلامعباس محمدی، رییس دانشکده علوم پزشکی سیرجان، پیش از خطبه های نمازجمعه به مناسبت هفته سلامت، گفت: انسان سالم، محور توسعه پایدار است. انسان های سالم، جامعه سالم را می سازند و مسلما عقل سالم در بدن سالم است؛ لذا سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حفظ سلامت جامعه بر عهده نهاد خاصی نیست، چرا که همه دستگاه ها و نهادها و حتی خود افراد جامعه با خودمراقبتی و افزایش آگاهی ها، باید به نحوی در ارتقا و حفظ سلامت جامعه بکوشند.

وی در تشریح أهداف و اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح تحول سلامت، بیان داشت: از اهدف طرح تحول نظام سلامت، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت پزشکان، کاهش پرداخت از جیب مردم و دسترسی عادلانه به خدمات است که در ۶ بسته اعلام شده به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ و اجرا شدند. قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، ۹۱ بیمارستان دارای پزشک مقیم بود، در حالی که اکنون ۴۱۲ بیمارستان با ۷۲۰۰ متخصص مقیم در ۲۴ ساعت شبانه روز، آماده ارائه خدمات در حداقل زمان ممکن هستند.

دکتر محمدی در ادامه افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان ها به خوبی تجهیز شدند و ۷ هزار دستگاه پزشکی مانند ام.آر.آی، سی تی اسکن، آنژیوگرافی، سونوگرافی، رادیولوژی، اندوسکپی و… در مراکز درمانی کشور توزیع شد؛ بیش از ۷ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در ۳۰۲ شهر کمتر توسعه یافته مستقر شدند و ۱۸ متخصص به کادر درمانی بیمارستان امام رضا(ع) اضافه شدند.

وی با اشاره به توسعه و رشد بهداشت و درمان در این منطقه با اجرای طرح تحول سلامت، گفت: از ابتدای اجرای این طرح در شهرستان، راه اندازی بیمارستان جدید، افزایش تخت های آی.سی.یو از ۴ به ۱۴ عدد، راه اندازی کلینیک های ویژه با حداقل ویزیت دریافتی، افزایش تجهیزات و دستگاه های تشخیصی و پزشکی، ساخت ۱۹ خانه بهداشت، راه اندازی مراکز جامع سلامت در حاشیه شهر ها و بسیاری موارد دیگر را داشتیم. همچنین ساختمان مرکز غربالگری سرطان در سیرجان به اتمام رسید و مقرر شد با قول مساعد معاون درمان وزارت بهداشت، این طرح، به زودی به بهره برداری رسد. طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1511

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.