• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
استاندار کرمان :

روابط عمومی ها خدمات دولت را انعکاس دهند

  • کد خبر : 6435
  • 10 شهریور 1398 - 9:44
روابط عمومی ها خدمات دولت را انعکاس دهند

به گفته استاندار کرمان در شرایط کنونی تحریم ها که هجمه های تبلیغی منفی علیه دولت و کارکردهای آن، به ناامیدی در جامعه دامن می زند، انعکاس سریع و درست خدمات دولت توسط روابط عمومی ها و رسانه ها می تواند در بی اثر کردن این تبلیغات یکسویه و از سویی بالا بردن ضریب اعتماد […]

به گفته استاندار کرمان در شرایط کنونی تحریم ها که هجمه های تبلیغی منفی علیه دولت و کارکردهای آن، به ناامیدی در جامعه دامن می زند، انعکاس سریع و درست خدمات دولت توسط روابط عمومی ها و رسانه ها می تواند در بی اثر کردن این تبلیغات یکسویه و از سویی بالا بردن ضریب اعتماد و امید در مردم موثر واقع شود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی شامگاه شنبه در دیدار هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان افزود: در فضای کنونی که مقداری ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه در جریان است؛ روابط عمومی ها باید خدمات دولت را بیشتر و دقیق تر در اختیار رسانه ها و مردم قرار دهند.
وی تشکیل این شورا را اقدامی خوب و پسندیده برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این شورا موجب افزایش هماهنگی و تعامل بین دستگاه های اجرایی شود و با ایجاد نوعی تقسیم کار بین روابط عمومی ها، شاهد ایجاد وحدت رویه بین دستگاه ها در ارائه خدمات بهینه به مردم باشیم.
استاندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان کرمان روابط عمومی را یک حرفه تخصصی دانست و تصریح کرد: اعضای هیأت رئیسه شورا می توانند با فعال نمودن کمیته آموزش مصوب در اساسنامه شورا، افراد شاغل در روابط عمومی دستگاه های اجرایی را آموزش دهند تا با تکنولوژی های ارتباطی نوین آشنا شوند و از آن ها استفاده کنند.
فدائی با اشاره به نقش روابط عمومی ها در آشنایی مردم با خدمات دستگاه ها اظهار داشت: انتظار مردم و دستگاه های اجرایی از روابط عمومی ها این است که بتوانند خدمات، فعالیت، وظایف و اختیارات دستگاه ها را معرفی کنند تا زمینه استفاده مردم از خدمات آن ها فراهم شود، زیرا مردم با وظایف دستگاه ها آشنا نیستند.
استاندار کرمان نقش رسانه ها را در ایجاد فضای امید در سطح جامعه بسیرا اثر گذار دانست و بیان کرد: در فضای کنونی که مقداری ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه در جریان است؛ روابط عمومی ها باید خدمات دولت برای اثر گذاری بیشتر سریع در اختیار رسانه برای انعکاس مطلوب قرار دهند.
وی گفت: مردم می توانند با مطالبه گری خود از دستگاه ها، موتور محرکه ای برای فعال نمودن دستگاه ها باشند و روابط عمومی و رسانه ها نیز می توانند با انعکاس مصوبات نشست های استانداری، زمینه عملی شدن این مصوبات را بصورت یک مطالبه عمومی درآورند.

تاکید بر برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان کرمان با اشاره به اهمیت مسأله برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان افزود: بحث انتخابات از حیث اهمیتی که در انتخاب قانونگذاران کشور دارد بسیار مهم است و برای دولت نیز برگزاری انتخابات بصورت سالم، قانونی و همراه با مشارکت حداکثری مردم در اولویت است.
فدائی تصریح کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان باید با استفاده از ظرفیت های داخلی خود و نیز بهره گیری از ارتباطاتی که با رسانه ها دارند؛ زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند.
وی یکی از مشکلات رسانه ای را گاها انعکاس آمار نادرست که باعث بی اعتمادی و ناامیدی مردم می شود، دانست و افزود: توقع از روابط عمومی ها این است که ضمن در اختیار قرار دادن اطلاعات و آمار دقیق به رسانه ها، اخبار منتشر شده توسط رسانه ها را نیز رصد کنند و استانداری کرمان آمادگی دارد بعد از اتمام جلسات، نتایج و مصوبات را برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار دهد تا ضمن انتشار اخبار جلسات بصورت دقیق، زمینه مطالبه عمومی شدن مصوبات نیز فراهم شود.
براساس این گزارش، مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه فعالیت شورای هماهنگی روابط عمومی های استان منحصر به روابط عمومی های سازمان ها، ادارات کل، نهادها، شرکت ها، شهرداری ها، دانشگاه ها و موسسات دولتی است که در سطح استان فعالیت می کنند، تصریح کرد: طبق اساسنامه؛ ریاست شورا بر عهده استاندار و در غیاب استاندار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیری آن بر عهده اداره کل روابط عمومی استانداری است.
عباس تقی زاده با بیان نقش و اهمیت شورای هماهنگی روابط عمومی ها در ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و انعکاس خدمات دولت در سطح جامعه اظهار داشت: انتخابات هیأت رئیسه شورا در اسفندماه ۹۷ پس از فراخوان ثبت نام، در سالن شهید مرتضوی استانداری و با حضور دکتر بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتمعی استاندار برگزار شد.
وی گفت: هیات رئیسه منتخب مسئولیت هفت کمیته “پژوهش، نوآوری و افکارسنجی”، “فرهنگی و تبلیغاتی”، “اطلاع رسانی و فضای مجازی”، “ارزیابی عملکرد و تعیین شاخص”، “آموزش”، “بین الملل” و “اجرایی و امور اعضا” را عهده دار خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6435
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.