• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
مدیرکل استان های ارشاد:

زنگ مطالعه کتاب در مدارس کشور اجرا شود

  • کد خبر : 9746
  • 08 دی 1398 - 10:19
زنگ مطالعه کتاب در مدارس کشور اجرا شود

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطالعه آزاد در مدارس و دانشگاه ها کمتر دنبال می‌شود ،گفت: ضروری است زنگ مطالعه کتاب در کنار سایر دروس توسط آموزش و پرورش در مدارس اجرا شود. علی غیاثی روز شنبه در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان افزود: وزارت فرهنگ و […]

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطالعه آزاد در مدارس و دانشگاه ها کمتر دنبال می‌شود ،گفت: ضروری است زنگ مطالعه کتاب در کنار سایر دروس توسط آموزش و پرورش در مدارس اجرا شود.

علی غیاثی روز شنبه در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحهای ترویجی کتاب را در راستای توجه به استانها و تمرکز زدایی در نظر گرفته و اجرا می کند و برنامه های فرهنگی و هنری و جشنواره ها همزمان با مرکز در استانها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب از برکات انقلاب اسلامی است و هدف از برپایی نمایشگاه کتاب بحث ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی برای زندگی متعالی محسوب می شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار ترویج کتابخوانی همت همگانی نهادهای دولتی و غیر دولتی را می طلبد تاکید کرد: این وزارتخانه برای ترویج کتاب برنامه هایی شامل طرحهای خرید و اهدای کتاب، برگزاری نمایشگاه ها، صدور مجوز کتاب در ۱۰ استان، کتاب سال و غیره را اجرا می کند.

وی تاکید کرد: طرحهای روستاهای دوستدار کتاب، پایتخت کتاب و جام باشگاه های کتابخوانی با مشارکت آموزش و پرورش برگزار می شود.

غیاثی گفت: امیدواریم با اجرای برنامه ها و طرح های ترویج کتابخوانی بتوانیم پایین بودن سرانه مطالعه کشور را جبران کنیم تا دستاوردهای بهتری در زمینه زندگی فردی و اجتماعی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۹ نمایشگاه کتاب در استان‌های کشور برگزار شده است و تا پایان سال حداقل هفت نمایشگاه دیگر در کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به رغم مشکلات مالی و تنگناهای اقتصادی برای برگزاری این نمایشگاه زحمات زیادی کشیده شده و امسال نمایشگاه کتاب کرمان به لحاظ کمیت و کیفیت و تنوع متفاوت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نمایشگاه ضمن استقبال از طرح مطالعه آزاد کتاب این برنامه را بهترین پیشنهادی دانست که در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب مطرح شد اظهار داشت : وزارت ارشاد این طرح را به مجلس ارائه دهد تا در کمیسیون مربوطه پیگیری های لازم را داشته باشیم .

محمد مهدی زاهدی سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با کشورهایی چون هند ، چین و زاپن بسیار پایین و حداقلی خواند و یکی از مهمترین دلایل آن را سیاست زدگی مردم ایران دانست .

وی ادامه داد : به اندازه ای که مردم کشور ما به سیاست عنایت دارند به سایر حوزه ها توجهی ندارند و همین باعث دور شدن مردم از کتاب شده است.

هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان با حضور ۴۸۱ ناشر داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کشور امروز (شنبه ) در کرمان آغاز به کار کرد و به مدت یکهفته هر روز از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰شب پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است .

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.