• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
در نشست خبری روزانه؛

سازمان ملل از تحولات شمال سوریه ابراز نگرانی کرد

  • کد خبر : 7471
  • 17 مهر 1398 - 12:44
سازمان ملل از تحولات شمال سوریه ابراز نگرانی کرد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تحولات شمال سوریه تاکید کرد هیچ راه حل نظامی برای بحران این کشور وجود ندارد. استفان دوجاریک روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود با اشاره به تحولات شمال سوریه افزود: دبیرکل با نگرانی زیاد بیانیه‌های اخیر درباره شمال سوریه را دنبال می‌کند، به ویژه خطری […]

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تحولات شمال سوریه تاکید کرد هیچ راه حل نظامی برای بحران این کشور وجود ندارد.
استفان دوجاریک روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود با اشاره به تحولات شمال سوریه افزود: دبیرکل با نگرانی زیاد بیانیه‌های اخیر درباره شمال سوریه را دنبال می‌کند، به ویژه خطری که از ناحیه اقدامات احتمالی نظامی متوجه غیرنظامیان می‌شود.
وی ادامه داد: او از تمامی طرف‌ها می خواهد حداکثری خویشتنداری را به خرج دهند.
سخنگوی آنتونیو گوترش اضافه کرد: دبیرکل تاکید دارد که غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی باید همواره مورد حفاظت مداوم قرار گیرند. همچنین باید دسترسی ایمن به نیازهای زندگی که مورد نیاز غیرنظامیان است، تضمین شود تا نهادهای سازمان ملل متحد و همچنین شرکای انسان دوستانه آن بتوانند اقدامات حیاتی خود را در شمال سوریه انجام دهند.
دوجاریک اظهار کرد: دبیرکل تاکید دارد که هیچ راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد و تنها راه حل پایدار، روند مورد تسهیل سازمان ملل متحد در پیگیری قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است.
پانزدهم مهرماه امسال ارتش ترکیه منطقه «تل الطویل» در شمال شرق استان مرزی الحسکه را مورد حمله قرار داد.
این منطقه در برگیرنده یکی از پایگاه‌های شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به (قسد) است. بنا به اعلام رسانه های خبری در پی این حمله، تلفات مادی به این نیروها وارد شده است.
دو روز پیش از آن، طیب رجب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.
این در حالی است که کردهای سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبرداده بودند.
از طرفی نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (نزدیک به ترکیه) نیز اعلام کردند؛ آمادگی شرکت در این عملیات در کنار نیروهای ترکیه را دارند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7471

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.