• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12
دو ملی پوش به اردو فراخوانده شدند

سرمربی عربستان ستاره های الاهلی را پس گرفت!

  • کد خبر : 2119
  • 22 اردیبهشت 1397 - 13:55
سرمربی عربستان ستاره های الاهلی را پس گرفت!

خوان پیتزی، سرمربی تیم ملی عربستان به دو بازیکن سرشناس خود اجازه حضور در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را نداد و آن‌ها برای بازی مقابل یونان در اردو نگه داشت تیم ملی فوتبال عربستان که اردوی خود را به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در جام جهانی روسیه در اسپانیا برگزار کرده است، […]

خوان پیتزی، سرمربی تیم ملی عربستان به دو بازیکن سرشناس خود اجازه حضور در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را نداد و آن‌ها برای بازی مقابل یونان در اردو نگه داشت

تیم ملی فوتبال عربستان که اردوی خود را به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در جام جهانی روسیه در اسپانیا برگزار کرده است، روز ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) به مصاف تیم ملی یونان می‌رود.

حال از اردوی این تیم خبر می‌رسد، خوان آنتونیو پیتزی سرمربی سرشناس عربستان تیسیر الجاسم و سعید المولد، دو بازیکن کلیدی الاهلی عربستان را از بازی برابر السد قطر منع کرده و به آن‌ها اجازه حضور در بازی حساس مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را نداده است. تیم الاهلی عربستان در بازی رفت مقابل السد با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورده و با برتری خانگی مقابل این تیم می‌تواند صعود به مرحله بعد را جشن بگیرد. در ادامه باید دید واکنش باشگاه الاهلی در قبال تصمیم عجیب سرمربی تیم ملی عربستان چه خواهد بود و آیا باعث بالا گرفتن درگیری در فوتبال این کشور می‌شود یا خیر.

این در حالی است که در غرب آسیا ایران با سه نماینده، امارات و قطر هر کدام با دو نماینده و عربستان با یک نماینده و در منطقه شرق آسیا کشورهای کره جنوبی و چین هر کدام با سه نماینده و ژاپن و تایلند با یک نماینده، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. از طرفی چهار کشور امارات، قطر، چین و تایلند در جام جهانی حضور نداشته و دغدغه‌ای برای اردوی ملی ندارند. تیم کاشیما آنتلرز، تنها تیم ژاپنی حاضر در این مسابقات هم تنها دو بازیکن ملی‌پوش در ترکیب خود دارد و آسیب زیادی به اردوی‌ تیم ملی کشورش وارد نمی‌کند. هم‌چنین تیم استرالیا دیگر نماینده آسیا در جام جهانی روسیه هم در این مرحله از لیگ قهرمانان نماینده‌ای ندارد و با خیالی آسوده برای حضور در روسیه آماده می‌شود. در این میان سه کشور ایران، عربستان و کره جنوبی ترکیب تیم ملی خود را با حضور بازیکنانی از لیگ داخلی و لژیونرها مشخص می‌کنند که حالا به نظر می‌رسد با تصمیم قاطعانه سرمربی تیم ملی عربستان، تنها تیم ملی ایران از برنامه‌ریزی غلط AFC ضربه می‌بیند و چاره‌ای جز تعامل با باشگاه‌ها ندارد. در حال حاضر تیم ملی کره جنوبی شرایطی شبیه به تیم ملی ایران دارد. این تیم به مانند تیم ملی کشورمان با ترکیبی از بازیکنان داخلی و لژیونر در روسیه حاضر می‌شود و حالا با مشکلاتی رو به رو شده است.

شاید اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر، برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به تاریخ دیگری موکول می‌کرد، می‌توانست به حضور قدرتمند نمایندگانش در جام جهانی روسیه ‌کمک شایانی کند. درست به مانند کنفذراسیون فوتبال آفریقا که علاوه بر تعامل با تیم‌های ملی خود، مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را به هر کدام از تیم‌های آفریقایی حاضر در روسیه پرداخت کرده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2119
  • منبع : ورزش سه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.