• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

سیرجان در اولویت احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب شرق قرار دارد

  • کد خبر : 11286
  • 27 خرداد 1399 - 10:34
سیرجان در اولویت احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب شرق قرار دارد

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به هزینه‌های انتقال پسماند صنعتی گفت: سیرجان در اولویت احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب شرق قرار دارد. مرجان شاکری با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان صنعتی است و صنایع استان کرمان با معضل پسماندهای صنعتی روبه‌رو هستند اظهار داشت: از آنجا که امکان امحای پسماندهای صنعتی در […]

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به هزینه‌های انتقال پسماند صنعتی گفت: سیرجان در اولویت احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب شرق قرار دارد.

مرجان شاکری با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان صنعتی است و صنایع استان کرمان با معضل پسماندهای صنعتی روبه‌رو هستند اظهار داشت: از آنجا که امکان امحای پسماندهای صنعتی در استان کرمان وجود ندارد این پسماندها باید به دیگر استان‌هایی که مراکز مجاز امحای پسماندهای صنعتی دارند فرستاده شود.

وی با بیان اینکه امحای این پسماندها برای صنایع استان کرمان هزینه‌های زیادی به‌دنبال دارد افزود: از آنجا که انتقال این پسماندها مشمول مقررات حمل و نقل مواد خطرناک می‌شود و مجبورند که مواردی را رعایت کنند و هزینه‌های بسیار زیادی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان ادامه داد: انتقال این پسماندها علاوه بر هزینه‌های سنگین برای صنایع استان کرمان با خطرات جاده‌ای نیز روبه‌رو بود و همین مسئله باعث شد تا احداث سایت پسماندهای صنعتی در استان کرمان پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه با حمایت مسئولان استان تفاهم‌نامه‌ای با صندوق ملی محیط زیست برای احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب شرق کشور امضا شده است افزود: این تفاهم‌نامه بین محمدجواد فدایی استاندار کرمان و مسعود شهسواری رئیس هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست امضا شده است.

شاکری با اشاره به مکان‌یابی‌هایی که سال‌های گذشته انجام شده گفت: کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است و امیدواریم که ظرف یک سال آینده جانمایی و ذوم‌بندی برای منطقه انجام شده و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های سیرجان و کرمان دو نقطه برای احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب شرق کشور در نظر گرفته شده تصریح کرد: شهرستان سیرجان به لحاظ استراتژیک در اولویت احداث این سایت است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه این سایت باید مرکزیت جنوب شرق کشور را داشته باشد افزود: سایت امحای پسماندهای صنعتی باید در کلیدور سه استان کرمان، هرمزگان و فارس احداث شود و از این جهت سیرجان در اولویت قرار دارد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا یک سال آینده این مرکز ساخته شود تا در استان صنعتی کرمان هم جایگاه برای امحای پسماندهای صنایع داشته باشیم و استان کرمان از ثمرات ارزشمند آن بهره‌مند شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11286

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.