• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
18
بگوویج:

شاید امسال آخرین حضورم در فوتبال ایران باشد

  • کد خبر : 6749
  • 20 شهریور 1398 - 12:19
شاید امسال آخرین حضورم در فوتبال ایران باشد

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان در خصوص مسائل مختلف اظهاراتی کرد. وینکو بگوویچ سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان در خصوص تجربه ۱۹ ساله اش در فوتبال ایران، شرایط تیم گل گهر در لیگ برتر، شیوه استعدادیابی، همکاری با کادر فنی تیم ملی، رابطه با برانکو ایوانکوویچ و … توضیحاتی ارائه کرد. در خصوص […]

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان در خصوص مسائل مختلف اظهاراتی کرد.

وینکو بگوویچ سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان در خصوص تجربه ۱۹ ساله اش در فوتبال ایران، شرایط تیم گل گهر در لیگ برتر، شیوه استعدادیابی، همکاری با کادر فنی تیم ملی، رابطه با برانکو ایوانکوویچ و … توضیحاتی ارائه کرد.

در خصوص شرایط فعلی تیم گل گهر توضیح دهید، بازی‌های اخیر تیم را مقابل رقیبان چطور ارزیابی می‌کنید؟

شرایط لیگ برتر با لیگ دسته اول فوتبال از نظر امکانات و کیفیت بازی‌ها بسیار متفاوت است. بازی‌هایی که ما در لیگ آزادگان مقابل حریفان داشتیم مطمئنا تفاوت زیادی با دیدارهایی همچون استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و … خواهد داشت. شما وقتی در لیگ برتر توپ می‌زنید از طرف رسانه‌ها زیر ذره بین هستید و این امر، روی عملکرد تیم تاثیرگذار است.

در بازی های قبلی، ۲ نمایش در لیگ برتر مقابل تیم های نساجی مازندران و سایپا داشتیم. در بازی مقابل نساجی در حد انتظار ظاهر نشدیم، چون بازیکنانمان استرس زیادی داشتند و از طرفی هواداران انتظار بالایی از این بازی و عملکرد ما داشتند. ما مانند بازی‌های پیش فصل در این مصاف ظاهر نشدیم. اما در مقابل سایپا عملکردمان قابل قبول بود. تعداد پاس کاری بازیکنانم در بازی برابر سایپا بالا بود و خیلی خوب ظاهر شدیم، اما متاسفانه نتیجه به نفع تیم ما نبود و نشد که با کسب نتیجه پیروزی عملکرد خوبمان را تکمیل کنیم.

بازی‌های بعدی تیمتان در لیگ برتر را چطور می‌بینید؟

هر بازی برای ما مهم است. چراکه در لیگ باید تلاش کنیم با هر تیمی که دیدار می کنیم، به امتیاز دست یابیم. من مربی ترسویی نیستم و به بازیکنان و برنامه هایم ایمان دارم.

اگر روی بازی هایمان خوب تمرکز کنیم و در هر بازی برای کسب بهترین نتیجه بجنگیم، موفق خواهیم شد. ما باید در هر بازی بهترین باشیم و این چیزی است که از بازیکنانم انتظار دارم. مطمئنا حریف بعدی ما یعنی تیم پارس جنوبی جم با تاکتیک جدیدی پا به این مسابقه می‌گذارد. ما باید نبض بازی را به دست بگیریم و با باز کردن دفاع حریف طی حملات پی در پی دروازه شان را باز کنیم.

در خصوص حضور مجتبی جباری به عنوان دستیار جدیدتان در تیم گل گهر بیشتر بگویید؟

مجتبی جباری یکی از معروف‌ترین بازیکنان ایرانی همانند علی دایی، علی کریمی، خداداد عزیزی، یحیی گل محمدی، سهراب بختیاری زاده، ایمان مبعلی و … است. من تجربه همکاری با مجتبی را نداشتم، اما او در دوران بازیگری یکی از بهترین بازیکنان ایران به حساب می‌آمد. متاسفانه اکنون فوتبال ایران از نبود بازیکنانی، چون مجتبی جباری و کسانی که نام بردم، رنج می‌کشد. حالا جباری به کادر ما اضافه شده و باید بگویم او انسان بسیار خوبی است. همین جوانی باعث می‌شود تا بازیکنان با او راحت‌تر باشند.

به نظر شما آیا تیم پرسپولیس در قهرمانی پوکر می‌کند؟

برای اینکه بخواهیم در خصوص قهرمانی پرسپولیس نظر بدهیم کمی زود است. پرسپولیس بازیکنان و سرمربی خوبی در اختیار دارد. برانکو ۳ بار متوالی با سرخپوشان عنوان قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد. قهرمانی ۳ دوره در لیگ برتر واقعا کار بسیار سختی است. اما تیم پرسپولیس با کالدرون توانایی‌های زیادی دارد و ممکن است پوکر کند.

شنیده ایم رابطه شما با برانکو بسیار نزدیک است، از شرایط او در تیم الاهلی عربستان خبر دارید؟

من همچنان با برانکو در ارتباطم و کمتر از ۱۰ روز گذشته با او حرف زدم. او در خصوص روز‌هایی که در تیم جدیدش سپری می‌کند با من گپ و گفتی داشت. بازی قبلی تیمش مقابل الاتفاق برای او بسیار مهم بود. می‌دانید در دنیای فوتبال حاشیه خلیج فارس به شما زمانی برای عرض اندام نمی‌دهند و باید بسیار فوق العاده باشید تا دوام بیاورید؛ بنابراین همین امر سرمربی را تحت فشار می‌گذارد. برانکو مربی باتجربه‌ای است. بابت پیروزی تیمش مقابل الاتفاق خوشحالم. اگر می‌باخت قطعا اخراج می‌شد و امیدوارم او در ادامه راه موفق باشد.

همانند برانکو، با دیگر هموطن خود دراگان اسکوچیچ رابطه صمیمانه‌ای دارید؟

اسکوچیچ مربی بسیار خوبی است و هموطنم مسحوب می‌شود. اما تفاوت سنی ما بالا است و فرصت آشنایی زیادی با او را نداشته ام. اما با برانکو روابط فامیلی دارم و خیلی سال است که با هم رفیقیم. با این حال فاصله سنی من با اسکوچیچ بالا است و وقتی که در کرواسی توپ می‌زد من وارد دنیای مربیگری شده بودم؛ بنابراین رابطه‌ای که با برانکو دارم با دراگان نداشته ام.

بازی‌های تیم ملی را رصد می‌کنید؟ آیا در ادامه با مارک ویلموتس همکاری لازم را خواهید داشت؟

از وقتی ویلموتس به تیم ملی فوتبا ایران اضافه شده است متاسفانه بازی‌های تیم ملی را رصد نکرده ام، چرا که در اکثر بازی های تیم ملی، در کرواسی بودم. حتی در جلسه هم اندیشی نیز به دلیل کسالت برادرم مجبور شدم به کرواسی سفر کنم و در دیدار با ویلموتس حضور نداشتم، از طرفی مادرم با ۹۵ سال سن نیاز به مراقبت بالایی دارد، بنابراین باید با او هم دیدار می‌کردم، معلوم نیست در دیدار بعدی، او زنده باشد بنابراین همین اتفاق باعث شد تا از ایران بروم و با خانواده ام دیداری تازه کنم.

اما دستیارم به این مراسم رفت با ویلموتس دیداری داشت. من هرجا که نیاز باشد با توجه به تجربه‌ای که دارم به ویلموتس کمک خواهم کرد. موفقیت ایران در عرصه های بین المللی موفقیت تمام مربیان لیگ برتری است.

با گل گهر به کسب سهمیه آسیایی فکر می‌کنید؟

خیلی رویایی است که بخواهیم به کسب سهمیه آسیایی فکر کنیم. ابتدا به ساکن تلاش من بر این است تا تیم را به خوبی بسازم و خواسته بعدی ام این است تا به همراه گل گهر در لیگ برتر بمانیم. اگر این اتفاق محقق شود، حتی نیم نگاهی به کسب سهمیه خواهیم داشت. اما من به هواداران قول می‌دهم که گل گهر را در لیگ برتر حفظ می‌کنم.

چه کم و کاستی در فوتبال ایران مشاهده می‌کنید؟

بزرگترین نگرانی من بر این است که کیفیت بازیکنان به طور محسوسی پایین آمده است و متاسفانه اقدامی برای رفع این مشکل ندیده ایم. ما آنچنان مانند گذشته ستاره منحصر به فردی همچون علی دایی، وحید هاشمیان و … را در لیگمان شاهد نیستیم. ایران پر از استعداد است، اما متاسفانه محلی برای کشف این استعداد‌ها در این سال‌ها فراهم نشده است که نتیجه این اتفاق را در تیم ملی مشاهده خواهیم کرد. مدت‌ها باید بگذرد تا شاهد استعداد نابی همچون علی دایی در فوتبال ایران باشیم. برای حل این مشکل باید فدراسیون فوتبال چاره اندیشی در سطح کلان بکند.

به بازنشستگی در لیگ ایران هم فکر می‌کنید؟

با اتمام فصل فوتبالی مطمئنا در خصوص بازنشستگی ام تصمیم می‌گیرم. باید دید در انتها چه نتیجه‌ای برای تیمم رقم می‌خورد، همه چیز به عملکرد ما در مسابقات پیش رو بستگی دارد. ممکن است امسال آخرین سال حضورم در ایران باشد. باید دید در آینده چه پیش می‌آید. با این حال باید به جوانان میدان داد و هر زمان که لازم باشد در هر سمتی، به تیم ملی ایران و فوتبال این کشور کمک می‌کنم.

عملکرد پیمان رنجبری؛ آقای گل فصل گذشته لیگ آزادگان را امسال در لیگ برتر چطور ارزیابی می‌کنید؟

پیمان عملکرد خوبی در لیگ آزادگان داشت و توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند. به محضی که او به تیم ملی دعوت شد متاسفانه دچار آسیب دیدگی شدیدی شد و یک ماه از تمرینات گروهی تیم دور بود. او به زمان نیاز دارد تا ضمن انجام ریکاوری به روز‌های اوج خود باز گردد. من به او اعتماد دارم و می‌دانم که او در آینده بسیار به ما کمک می‌کند.

تیم گل گهر امسال در جذب بازیکن موفق ظاهر شده است، مبنای انتخاب بازیکن از نظر شما چیست؟

ما همانند سایر تیم‌های لیگ برتری که در جذب بازیکن پتانسیل بالایی دارند قادر نیستیم تا بهترین‌های لیگ را در تیممان گرد هم بیاوریم چرا که این بازیکنان همگی خواهان آن هستند تا در تیمی، چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور توپ بزنند و درآمد زایی بیشتری داشته باشند؛ بنابراین ما باید تلاش کنیم تا با در نظر گرفتن همه جوانب بازیکن جذب کنیم. با این حال بازیکنان خارجی تیمم نیز در حال وفق دادن خودشان با شرایط ایران هستند و به زودی عملکرد خوب آن‌ها را دربازی‌ها شاهد خواهیم بود.

سخن پایانی؟

من از سال ۲۰۰۰ در ایران حضور دارم و تجربیات زیادی در فوتبال ایران، تیم ملی امید و لیگ برتر بدست آورده ام. من همچنین در تیم ملی کرواسی کار کرده ام و تجربه حضور در رده ملی این کشور را نیز در کارنامه دارم. حدود ۱۶ بازیکن به فوتبال ایران تجویل دادم و مردم بابت عملکردم همیشه قدردان بودند که از هر ثروتی برای من ارزشمندتر است. تا زمانی که در ایران هستم بهترین خودم را به اجرا می‌گذارم و قول می دهم تیمم را به موفقیت برسانم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.