• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

صادرات تخم مرغ از استان کرمان در آینده‌ای نزدیک

  • کد خبر : 11289
  • 27 خرداد 1399 - 10:36
صادرات تخم مرغ از استان کرمان در آینده‌ای نزدیک

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از صادرات تخم مرغ استان در آینده ای نزدیک به کشورهای خارجی خبر داد. دکتر “حسین رشیدی” در حاشیه بازدید از واحد در حال احداث شرکت سیمرغ کرمان (مجتمع مرغداری تولیدکننده تخم مرغ) ضمن بررسی این واحد در حال احداث ( واحد شماره ۳)، اظهار کرد: با توجه به همکاری و هماهنگی صورت […]

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از صادرات تخم مرغ استان در آینده ای نزدیک به کشورهای خارجی خبر داد.

دکتر “حسین رشیدی” در حاشیه بازدید از واحد در حال احداث شرکت سیمرغ کرمان (مجتمع مرغداری تولیدکننده تخم مرغ) ضمن بررسی این واحد در حال احداث ( واحد شماره ۳)، اظهار کرد: با توجه به همکاری و هماهنگی صورت گرفته بین اداره کل دامپزشکی استان کرمان و این شرکت، خوشبختانه این واحد با دستگاه های تمام اتوماتیک و به روز در حال احداث می باشد که امیدواریم با بهره برداری از این واحد و تکمیل و تجهیز سالن ها و دریافت کد IR صادرات تخم مرغ،  شاهد صادرات تخم مرغ استان به خارج از کشور در آینده ای نزدیک باشیم.

وی بیان کرد: با بهره برداری از واحد ۴۵۰ هزار قطعه ای شرکت سیمرغ پیش بینی می شود سالانه ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارد چرخه مصرف شود که با تحقق این امر، در نیل به شعار سال«جهش تولید» و پیشرفت استان گام های موثر بر داشته خواهد شد.

رشیدی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی حفاظت و صیانت از سرمایه دامی می باشد و از آنجا که دومین اقتصاد بزرگ کشور پس از نفت، صنعت دام و طیور می باشد، حفاظت از این سرمایه بزرگ در حفظ و ارتقای اقتصاد کشور حایز اهمیت ویژه می باشد اعلام کرد: در سال گذشته با رعایت کامل مسائل قرنطینه ای و امنیت زیستی و نیز همکاری و هماهنگی بین بخشی از شیوع و بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان پیشگیری کرده ایم.

دکتر مینا قاضی زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز ضمن بازدید از دستگاههای نصب شده در سالن های پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورت صادرات این محصول،کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل با انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم بر اساس قوانین کشور مقصد، سلامت این محصول را تایید خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، در احداث فاز سوم شرکت سیمرغ که با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید، سعی شده از نیروهای بومی منطقه «نگار» و «بهرامجرد» استفاده شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11289

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.