• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

صیانت از میراث فرهنگی نیاز به تعامل بین دستگاه های مختلف دارد

  • کد خبر : 4893
  • 17 تیر 1398 - 20:11
صیانت از میراث فرهنگی نیاز به تعامل بین دستگاه های مختلف دارد

حوزه میراث فرهنگی در کرمان وجه پر رنگ تری نسبت به سایر حوزه ها دارد و صیانت از آن کار ساده ای نیست و باید با تعامل و صبر و حوصله با دستگاه ها و افراد امور را انجام داد و ضمن صیانت از این حوزه به روند توسعه متوازن هم یاری داد. به گزارش […]

حوزه میراث فرهنگی در کرمان وجه پر رنگ تری نسبت به سایر حوزه ها دارد و صیانت از آن کار ساده ای نیست و باید با تعامل و صبر و حوصله با دستگاه ها و افراد امور را انجام داد و ضمن صیانت از این حوزه به روند توسعه متوازن هم یاری داد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز دوشنبه در آئین معارفه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: البته باید در حوزه میراث فرهنگی قانون را رعایت کنیم و کارشناسان این حوزه مانند قضات دادگستری مستقل باشند.

تاکید بر استقلال کارشناسان میراث فرهنگی
مسعود اسکندری افزود: باید طرح‌ها و پروژه‌ها مراحل قانونی را طی کنند و کارشناسان میراث فرهنگی نظر کارشناسی خود را غیر جانبدارانه ارائه دهند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه این سازمان سه مأموریت را دنبال می‌کند، تصریح کرد: قدمت صنایع دستی چند هزار ساله است و در همین استان کرمان دست ساخته‌هایی ارزشمند به دست ما رسیده که وظیفه داریم این امانت را حفظ و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
وی اظهار داشت: کرمان جاذبه‌های بسیار قوی در حوزه گردشگری دارد و وظیفه ما اشاعه و توسعه ظرفیت‌های این حوزه است.
وی با تقدیر از مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سرپرست جدید این اداره کل از مدیران باسابقه، با تجربه و فعال هستند که امیدورایم در استان کرمان نیز خوش بدرخشد.
در ادامه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: این سازمان فرابخشی باید در سایه نظم، تعامل و همکاری و با بهره گیری از مباحث کارشناسی کارها را سامان بخشد.
فریدون فعالی افزود: باید از ارتباط مناسب با مسئولان استان به خوبی استقاده شود و طرح‌ها و پروژه‌هایی سازمانی با زمانبندی مشخص تعریف می‌شود که برای رسیدن به آنها باید فعالیت کنیم.
فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، سابقه مدیریت این مجموعه را در استان‌های گلستان، فارس و خراسان رضوی در کارنامه کاری خود دارد.
غلامرضا فرخی قبل از استعفا، حدود ۱۴ ماه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان را عهده دار بود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4893
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.