• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان؛

عدم استفاده پزشکان از کارتخوان از ابتدای مهرماه جرم است

  • کد خبر : 6880
  • 31 شهریور 1398 - 10:04
عدم استفاده پزشکان از کارتخوان از ابتدای مهرماه جرم است

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارتخوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان استان کرمان خواهش می کنیم حتما در سایت اداره مالیاتی ثبت نام کنند تا با مشکل مواجه نشوند و این قانون است و اگر انجام ندهند، پیرو مذاکرات قبلی، براساس اعلام دادستان، ما ضابط قضائی […]

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارتخوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان استان کرمان خواهش می کنیم حتما در سایت اداره مالیاتی ثبت نام کنند تا با مشکل مواجه نشوند و این قانون است و اگر انجام ندهند، پیرو مذاکرات قبلی، براساس اعلام دادستان، ما ضابط قضائی هستیم و اگر مردم به ما اعلام کنند که کارتخوان مطب پزشکی فعال نیست یا اجاره ای باشد، آن پزشک مرتکب جُرم شده و با آن طبق قانون برخورد خواهد شد.

محمد سلمانی درباره بررسی تراکنش های بانکی اظهار کرد: قانونگذار در جهت تشخیص وصول مالیات بررسی تراکنش های بانکی را به عهده اداره امور مالیاتی گذاشته و تراکنش ها به دست ما می رسد.

وی افزود: براین اساس ما تراکنش ها را بررسی و مودی مالیاتی را صدا کرده و با او صحبت می کنیم و فعالیتی که مشمول مالیات بوده، اگر دریافتی نگرفته باشیم، در پرونده منعکس می شود.

سلمانی تصریح کرد: در این بررسی ها فعالیت هایی از جمله کشاورزی، دامپروری و … که معاف است، در پرونده قید می شود که شامل ماده ۸۱ است و مالیات خرید و فروش ملک نیز در مالیات نقل و انتقال مشخص پرداخت شده و کار به این شکل رسیدگی می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: سازمان امور مالیاتی تمام هم و غم خود را گذاشته جلوی فرار مالیاتی را بگیرد و قوانین را اجرا کند و در فرهنگسازی مالیاتی، افزایش سطح اطلاعات مردم و برای وصول حق بیت المال فعالیت های مختلفی انجام می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره استفاده پزشکان از دستگاه کارتخوان عنوان کرد: پزشکان مکلف هستند در سایت اداره کل امور مالیاتی ثبت نام کرده و به شبکه مالیاتی وصل شوند و این مهلت تا پایان شهریورماه تمدید شده است.

وی افزود: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارتخوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان استان کرمان خواهش می کنیم حتما در سایت اداره مالیاتی ثبت نام کنند تا با مشکل مواجه نشوند و این قانون است و اگر انجام ندهند، پیرو مذاکرات قبلی، براساس اعلام دادستان، ما ضابط قضائی هستیم و اگر مردم به ما اعلام کنند که کارتخوان مطب پزشکی فعال نیست یا اجاره ای باشد، آن پزشک مرتکب جُرم شده و با آن طبق قانون برخورد خواهد شد.

سلمانی با تاکید بر انجام ثبت نام در فرصت باقی مانده، اظهار کرد: استفاده از کارتخوان قانون است و همه باید به قانون تمکین کنند و با توجه به شناختی که از این قشر فرهیخته داریم، معتقدیم پزشکان استان کرمان ثبت نام خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: رییس کل سازمان مالیاتی کشور اخیرا بخشنامه کرده کسانی که تا ۳۰ مهرماه امسال اصل مالیات و جرائم غیرقابل بخشش خود را پرداخت کنند، از ۱۰۰ درصد بخشودگی جریمه برخوردار می شوند و ما تاکید داریم مودیان حقیقی و حقوقی از این فرصت طلایی استفاده کنند.

سلمانی تصریح کرد: به منظور کمک به واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری از ۳۰ مهرماه تا پایان سال اگر بدهی مالیاتی خود را تقسیط و پرداخت کنند، به ازای هر ماه دو درصد از جریمه آنها وصول و مابقی بخشیده می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه سایر مودیان به ازای هر ماه چهار درصد جریمه غیرقابل بخشش آنها با تفویض اختیار به مدیران استان وصول می شود اظهار کرد: در سال ۹۹، ۳۰ درصد جریمه واحدهای تولیدی وصول و ۷۰ درصد بخشیده می شود و برای سایر مودیان ۵۰ درصد وصول و ۵۰ درصد قابل بخشش است.

سلمانی در بخش دیگری از سخنانش درباره تامین مالیات استان کرمان گفت: عدد مالیات استان در سال گذشته ۱۰۰ درصد محقق شد که این میزان مالیات در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه ما دو سهمیه ملی و استانی در جمع آوری مالیات داریم، بیان کرد: امسال نسبت به سهمیه ملی در ۵ ماهه کاهش داریم اما سهمیه استانی محقق شده و پیش بینی این است که شهریورماه نیز محقق شود و در سهمیه ملی در ۵ ماهه سال جاری ۱۴ درصد کاهش داریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه بعضا می گویند ما زیاد مالیات دریافت می کنیم، گفت: حدود ۸۳ تا ۸۶ هزار پرونده مشاغل در استان کرمان داریم که شامل بازرگان، پزشک، صادرکننده و واردکننده، عمده فروش، زرگر و خرده فروش می شود که از این تعداد ۶۰ هزار مورد در سال جاری از تبصره ماده ۱۰۰ برای پرداخت مالیات استفاده کرده اند. یعنی هر چه مالیات سال قبلشان بوده، اعلام و ما تایید کرده ایم مگر خلاف آن ثابت شده باشد که این اختلاف ها شاید به ۱۰ مورد نرسد.

سلمانی با تاکید بر اینکه افراد دارند مانند سال ۹۴ مالیات می پردازند و عملا سه سال هیچ افزایشی دریافتی مالیاتی را به مشاغل نداده ایم تصریح کرد: ۴ تا ۴ و نیم درصد سهم مالیات استان کرمان را مشاغل می پردازند، بین ۱۸ تا ۲۴ درصد را حقوق‌بگیران می دهند و مابقی مالیات استان از شرکت های اقتصادی دریافت می شود که براساس دفاتر، توافق، رسیدگی مجدد و … انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش میزان مالیات استان کرمان در سال جاری بیان کرد: آنچه که در قانون بودجه می آید و آنچه که به ما ابلاغ می شود، با هم متفاوت است و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تفاوت دارد و از سوی دیگر سازمان مالیاتی می گوید سهمیه را دولت تعیین کرده و به ما ابلاغ شده و باید انجا بدهیم و سازمان مالیاتی مجری قانون است و باید مالیات را وصول کند و سهمیه استان ها براساس مواردی مشخص می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: این موارد به این معنی نیست که ما به هر قیمتی مالیات وصول کنیم. هم مشتری مداری را رعایت و هم سعی می کنیم رعایت عدالت مالیاتی را نموده و حقوق کسی ضایع نشود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی ما تشخیص وصول مالیات است و براساس آیین نامه و قانون کار را انجام می دهیم افزود: اگر مالیات واقعی را نگیریم، حق بیت المال ضایع شده و اگر اضافه دریافت شود، حق الناس است لذا سعی می کنیم مالیاتی وصول کنیم که حقه باشد.

سلمانی با اشاره به شرایط اقتصادی و کمک به مودیان اظهار کرد: بنده نیروی بومی استان هستم و سعی می کنم مسائل حل شود و مشکلی برای کسی پیش نیاید.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: بعد از پزشکان، ۱۵ صنف دیگر باید از کارتخوان استفاده کنند و باید همکاری صورت بگیرد تا شرمنده کسی نشویم. ما دوست نداریم علیه کسی اقامه دعوا کنیم.

سلمانی تصریح کرد: از همه مودیان مالیاتی به ویژه واحدهای تولیدی درخواست می کنیم برای پرداخت مالیات مراجعه کنند و سعی می کنیم کمک کنیم و کسانی که می توانند نقدا پرداخت نمایند و ما جرائم را می بخشیم به ویژه کسانی که به اجرائیات بدهکار هستند باید سریع تر اقدام کنند. فردی ممکن است ۱۰۰ میلیون تومان بدهی و یک میلیارد جریمه داشته باشد که به نفع اوست این بدهی را پرداخت کند تا ما نیزجریمه اور را ببخشیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6880
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.