• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12
طی مراسمی؛

«علی محمودی» مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان شد

  • کد خبر : 11170
  • 22 اردیبهشت 1399 - 10:29
«علی محمودی» مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان شد

«علی محمودی» طی مراسمی با حضور معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد. رئیس کل دادگستری استان کرمان در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان با تاکید بر اینکه توسعه واحدهای ثبتی در شهرستان‌های محروم استان کرمان یک […]

«علی محمودی» طی مراسمی با حضور معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان با تاکید بر اینکه توسعه واحدهای ثبتی در شهرستان‌های محروم استان کرمان یک ضرورت است، بیان داشت: شش شهرستان این استان با توجه به دارا بودن جمعیت قابل توجه، فاقد واحدهای ثبتی هستند و لازم است که با توجه به درخواست‌های مردم، مسئولان و به ویژه قضات، نسبت به راه اندازی واحدهای ثبتی این شهرستان‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

یدالله موحد افزود: نبود واحدهای ثبتی در شهرستان‌های محروم استان مشکلاتی را برای مردم و قضات ایجاد و روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی را طولانی می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که سازمان ثبت اسناد و املاک دستگاهی حاکمیتی است و رسالت اساسی آن ایجاد زیرساخت‌های مهم حقوقی برای کشور است، تاکید کرد: از جمله رسالت‌های مهم این سازمان، تثبیت مالکیت اراضی، مستندسازی مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به حقوق مالکانه مادی و معنوی و تنظیم و مستندسازی روابط و معاملات حقوقی جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: چنانچه سازمان ثبت اسناد و املاک با پشتیبانی مناسب قوای سه گانه بتواند به رسالت‌های مهم خود جامه عمل پوشانده و قانون جامع حد نگار یا طرح کاداستر را به صورت کامل اجرایی کند، تحول بنیادین در نظام حقوقی و قضائی کشور رخ خواهد داد.

موحد ادامه داد: با اجرای کامل رسالت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور از بروز بسیاری از دعاوی، جرایم و اختلافات پیشگیری شده و به میزان قابل توجهی از ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری می‌شود که کمک شایانی به کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرای محاکم قضائی خواهد بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم احمد تویسرکانی، مشاور ریاست قوه قضائیه و ریاست سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادامه داد: در دهه گذشته تحولات و پیشرفت‌های بزرگی در جهت شفاف سازی و سالم سازی فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تغییر کارکرد سنتی سازمان ثبت اسناد به روش‌های مدرن، اظهار داشت: در حال حاضر تجهیز زیر ساخت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به فناوری‌های نوین اطلاعات انجام شده و روز آمدی لازم در این سازمان رخ داده و مردم شاهد بهره مندی کشور از این خدمات ارزشمند هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به توان و تجربیات مدیریتی ارزشمند ریاست سازمان ثبت اسناد کشور، امید می‌رود که فرایندهای پیش روی این سازمان تکمیل شده و مردم در آینده نزدیک شاهد اجرای برنامه‌های تحولی فسادزدا در این سازمان باشند.

وی از خدمات رضا طالبی زاده مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان کرمان تقدیر کرد و گفت: در مدت مدیریت هشت ساله وی، اداره کل ثبت اسناد استان با کسب عناوین برتر در مؤلفه‌های مختلف در سطح ملی خوش درخشیده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: به عنوان نمونه سازمان ثبت اسناد و املاک استان کرمان در تثبیت مالکیت اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری، آرشیو الکترونیکی اسناد ثبتی و وصول مطالبات معوق بانکی اقدامات شایسته تقدیری داشته است.

در این آئین از خدمات هشت ساله «رضا طالبی زاده» مدیرکل سابق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تقدیر شد و «علی محمودی» به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل منصوب شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11170

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.