• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

فرمانده ناجا: پراید اصلاح نشود پلاک نمی‌دهیم

  • کد خبر : 7321
  • 14 مهر 1398 - 11:52
فرمانده ناجا: پراید اصلاح نشود پلاک نمی‌دهیم

فرمانده ناجا بار دیگر به خودروسازان هشدار داد که شاخصه های ایمنی را در پراید رعایت کنند در غیر اینصورت این خودرو پلاک نخواهد شد. سردار اشتری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه هایی که پلیس دارد، بحث جانباختگان و مجروحین تصادفات است، در یک مقطعی حدود ۱۰ سال پیش حدود ۲۷ هزار کشته در جاده […]

فرمانده ناجا بار دیگر به خودروسازان هشدار داد که شاخصه های ایمنی را در پراید رعایت کنند در غیر اینصورت این خودرو پلاک نخواهد شد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه هایی که پلیس دارد، بحث جانباختگان و مجروحین تصادفات است، در یک مقطعی حدود ۱۰ سال پیش حدود ۲۷ هزار کشته در جاده ها و شهرها را داشتیم و با همت فرماندهان ناجا این عدد حدود ۱۰ هزار کشته کمتر شده است، خودرو نسبت به ۱۰ سال پیش افزایش پیدا کرده و بیش از دو برابر شده، آمار سفرها چند برابر شده است، سفر اضافه شده، خودرو اضافه شده ولی تصادفات و جانباختگان کاهش پیدا کرده، البته که ما با آمار خوب فاصله داریم و باید این عدد را حتی کمتر کنیم.

فرمانده ناجا تاکید کرد: چند عامل باعث جانباختن در تصادفات می شود، یک عامل انسانی، دو خودرو و سه زیرساخت که شامل نقاط حادثه خیزی جاده ها می شود. ما در خصوص عامل انسانی ارتقا فرهنگ ترافیکی را در چند سال اخیر افزایش دادیم، عامل بحث های زیرساختی یک بخشی از آن حل شده ولی هنوز خیلی از جاده های ما استاندارد نیست، خیلی از خودروهایی که تولید می شود ایمنی کامل را ندارد و خودروسازان باید توجه به سلامت سرنشینان و رانندگان داشته باشد البته که وضعیت ایمنی خودروها از قبل بهتر شده ولی هنوز جای کار دارد.

وی ادامه داد: ما اعلام کردیم خودروی پراید اگر بخواهد با همین شاخصه هایی که دارد تولید شود، پلاک نمی کنیم و شماره گذاری نمی کنیم مگر اینکه این خودرو به شاخصه های ایمنی برسد البته اینکه تعداد کشته ها در تصادفات پراید بالا است بخشی از آن به دلیل این است که خودروی پراید نسبت به خودروهای دیگر هم بیشتر در دسترس مردم است. جان مردم برای ما هم است و خودروسازان باید کاری کنند که مردم حداقل امنیت را در آن خودرو داشته باشند. همکاران ما با جدیت این موضوع را دنبال می کنند و تذکرات لازم را دادند و اگر تصحیح نشود قطعا از شماره گذاری این خودرو جلوگیری می شود.

سردار اشتری تصریح کرد: افزایش جرایم در کاهش تخلفات رانندگی تاثیر دارد ولی کافی نیست، به همین دلیل ما گفته ایم اگر مقدار تخلفات و جریمه ها از حدی گذشت خودرو به پارکینگ منتقل شود، البته قوانین راهنمایی و رانندگی باید بازبینی شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7321
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.