• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
ریزش قیمت ارز؛

قیمت دلار آزاد ارزانتر از دلار بانکی

  • کد خبر : 5181
  • 26 تیر 1398 - 13:33
قیمت دلار آزاد ارزانتر از دلار بانکی

هم اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۷۲ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان قیمت خورده است. به گزارش تسنیم، قیمت طلا در بازار‌های جهانی طی روز جاری با کاهش نسبت به دیروز به ارزش ۱۴۰۵.۳ دلار مبادله می‌شود. همزمان با کاهش قیمت جهانی طلا وکاهش قیمت […]

هم اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۷۲ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان قیمت خورده است.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در بازار‌های جهانی طی روز جاری با کاهش نسبت به دیروز به ارزش ۱۴۰۵.۳ دلار مبادله می‌شود. همزمان با کاهش قیمت جهانی طلا وکاهش قیمت ارز در بازار داخلی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کاهش چشم گیری داشته است.

امروز در بازار سبزه میدان، قیمت طلا نسبت به روزکاری قبل، کاهش داشته است؛ هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۳۷۲ هزار و ۶۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار با قیمت ۴۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و ۶۱۴ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان، نیم سکه بهارآزادی را ۲ میلیون و ۸۸ هزار تومان، ربع سکه بهارآزادی را یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان و سکه گرمی را ۹۴۹ هزار تومان اعلام کرده اند.

گفتنی است، قیمت سکه طرح جدید امروز نسبت به صبح سه شنبه بیش از ۲۶۰ هزار تومان کاهش یافته و قیمت سکه طرح قدیم نیز ۲۳۰ هزار تومان ارزان شده است؛ البته قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز نسبت به روز قبل کاهش یافته است.
همزمان با ریزش شدید قیمتی در بازار ارز، فروشنده‌های دلار بیشتر از روز‌های قبل شده اند؛ هم اکنون قیمت دلار آزاد ۳۲۰ تومان ارزانتر از قیمت دلار صرافی‌های بانکی است.

به گزارش تسنیم، سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که جمع زیادی از دارندگان ارز‌های خانگی از ترس ضرر بیشتر راهی خیابان فردوسی شده و در حال فروش دلار‌های از قبل خریداری شده شان هستند.

قیمت دلار از ابتدای هفته با سرعت بیشتری وارد مدار نزولی شده و از کانال ۱۳ هزار تومان به ۱۱ هزار تومان برگشته است.

شتاب ریزش قیمت در بازار موجب شده تا ترس از ضرر بیشتر، بسیاری از دلار‌های خانگی را وارد بازار کند و همین امر موجب شده تا قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۳۲۰ تومان ارزانتر از قیمت دلار در صرافی‌های بانکی باشد.

قیمت دلار در بازارآزاد هم اکنون در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۲۳۰ تومان اعلام شده درحالی که قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان تعیین شده است.

فعالان بازار می‌گویند: فروشنده‌های دلار در بازار آزاد امروز بیشتر از روز‌های قبل هستند؛ آن‌ها معتقدند: نگه داری دلار فعلاً به صرفه نیست و مشخص نیست که قیمت دلار تا چه مقدار دیگر کاهش خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتار‌های موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روز‌های گذشته به حساب می‌آید.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان، قیمت یورو ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان و قیمت درهم امارات در بازار آزاد ۳هزار و ۲۲۵ تومان و قیمت پوند ۱۴ هزار و ۶۸۷ تومان تعیین شده است.

قیمت ارز| قیمت دلار، قیمت یورو، قیمت درهم و قیمت پوند امروز۹۸/۰۴/۲۶

قیمت خرید و فروش انواع ارز امروز نسبت به روز کاری قبل، کاهش یافته است به‌نحوی که قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و آزاد با کاهش محسوسی مورد معامله قرار می‌گیرد.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش به مردم با کاهش نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان و قیمت دلار برای خرید از مردم ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان تعیین شده است.

این درحالی است که قیمت دلار در صرافی‌های آزاد برای فروش به مردم با کاهش نسبت به دیروز ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان تعیین شده است. هم اکنون دلار آزاد از دلار بانکی ۲۰۰ تومان ارزانتر است.

قیمت یورو نیز در صرافی‌های بانکی نسبت به روز کاری قبل، کاهش یافت و برای فروش به مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان ارزش‌گذاری شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان است.

قیمت درهم امارات نیز امروز در بازار آزاد، ۳۲۲۵ تومان ارزش‌گذاری شده و مورد معامله قرار می‌گیرد؛ فعالان بازار ارز معتقدند نوسانات قیمتی درهم عامل بسیار مهمی برای قیمت دلار است. قیمت پوند هم ۱۴ هزار و ۶۸۷ تومان تعیین شده است.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۷۵۱ تومان و ۲ ریال، قیمت یورو را ۱۳ هزار و ۲۳۱ تومان و ۷ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۴ هزار و ۷۰۵ تومان و ۶ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

همچنین، شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز‌های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۳ هزار و ۳۲۴ تومان و ۸ ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

قیمت ارز حجاج که از سوی بانک مرکزی به شعب بانک‌های عامل اعلام می‌شود برای روز جاری ۱۱ هزار و ۷۰۸ تومان و ۲ ریال است. هر حاجی می‌تواند ۲۰۰ دلار از شعب منتخب دریافت کند.
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۳۱۴ تومان تعیین شد.

به گزارش تسنیم، بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارز‌های خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارز‌های مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارز‌های مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۳۱۴ تومان و ۲ ریال، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۶۸۶ تومان و ۹ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۴ هزار و ۴۶ تومان و ۲ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت دلار نسبت به روز‌های کاری قبل کاهش چشم‌گیری داشته و وارد کانال ۱۱ هزارتومانی شده است.

گفتنی است امروز نسبت به روز کاری قبل، قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند کاهش یافته است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!
ریزش قیمت ارز حجاج و مسافرتی
شعب منتخب بانکی امروز قیمت ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۳ هزار و ۳۲۴ تومان اعلام کرده‌اند، ضمن آنکه ارز حجاج ۱۱ هزار و ۷۰۸ تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش تسنیم، شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را به‌عهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است؛ تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز‌های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۳ هزار و ۳۲۴ تومان و ۸ ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته‌شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور‌ها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

قیمت ارز حجاج که از سوی بانک مرکزی به شعب بانک‌های عامل اعلام می‌شود برای روز جاری با کاهش نسبت به روز قبل ۱۱ هزار و ۷۰۸ تومان و ۲ ریال است. هر حاجی می‌تواند ۲۰۰ دلار از شعب منتخب دریافت کند.

قیمت ارز در صرافی ملی/قیمت دلار ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان شد
قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها با کاهش نسبت به روز گذشته ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش تسنیم، صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش نسبت به دیروز، ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان است.

نرخ یورو و دلار نسبت به صبح روز گذشته ۴۵۰ تومان کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم، ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.
قیمت روز ارز‌های دولتی ۹۸/۰۴/۲۶| مدار ۲۶ ارز نزولی شد
بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۹ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز گذشته کاهش و قیمت ۷ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۱۰ ارز نیز ثابت ماند.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه بیست و ششم تیرماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۴۲۹ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۲ هزار و ۱۴۲ ریال و هر یورو نیز با ۲۰۷ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۴۷ هزار و ۹۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۴۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۷۱ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۹۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۰۸ ریال، روپیه هند ۶۱۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۹۵۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۳۲۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۸۲۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۲۰ ریال قیمت خورد.

بیشتر بخوانید

گزارش میدانی تسنیم| مردم فروشنده ارز شدند/ قیمت دلار ۱۱ هزاری شد

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۱۷۵ ریال، راند آفریقای جنوبی سه هزار و ۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۵۲ ریال، روبل روسیه ۶۶۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۴۲۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۸۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۳۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۹۲ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۹۹۱ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۷۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۸۸۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۰۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۵۹۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۴۵ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۶۸۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۱۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۶۲۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۳۳۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

 

قیمت آنلاین طلا و ارز

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5181
  • منبع : تسنیم

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.