• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
رئیس صمت شمال استان کرمان:

قیمت کالاهای اساسی ۱۵ درصد افزایش داشته است

  • کد خبر : 9749
  • 08 دی 1398 - 10:22
قیمت کالاهای اساسی ۱۵ درصد افزایش داشته است

رئیس صمت شمال استان کرمان گفت: در مجموع به طور میانگین افزایش ۴ تا ۱۵ درصدی در بحث کالاهای اساسی در استان کرمان داشته ایم. به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی نژاد شنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به اینکه بحث تفاهمنامه سیب درختی استان کرمان به اتمام رسیده است، […]

رئیس صمت شمال استان کرمان گفت: در مجموع به طور میانگین افزایش ۴ تا ۱۵ درصدی در بحث کالاهای اساسی در استان کرمان داشته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی نژاد شنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به اینکه بحث تفاهمنامه سیب درختی استان کرمان به اتمام رسیده است، اظهار داشت: ۵۰۰ تن سیب درختی از آذربایجان غربی و ۲۰۰ تن دیگر از سمیرم با قیمت ۴ هزار و ۸۵۰ تومان تأمین شده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه امسال در بحث توزیع قرار بر این است که توزیع در خود شهرستان‌ها انجام شود، افزود: در بحث پرتقال یک هزار و ۴۰۰ تن قرار است از جیرفت تأمین شود اما قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازرسی‌ها از ۲۰ آبان تا ۳۰ آذر در شهر کرمان پنج هزار و ۸۱۳ مورد بوده است، اظهار داشت: در این تاریخ تعداد تخلفات ثبت شده ۹۲۲ مورد، تعداد پرونده‌های تشکیل شده و ارجاع به تعزیرات ۵۷۰ مورد و مبلغ جریمه کرد در این بازه زمانی دو میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۶۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان با اشاره به عناوین تخلفات در شهر کرمان افزود: گرانفروشی ۴۱۴ مورد، عدم درج قیمت ۲۴۳ مورد، عدم ارائه فاکتور خرید ۱۵۴ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: از دیگر عناوین تخلف می‌توان به عدم رعایت ضوابط بهداشتی ۲۳ مورد، حمل و نقل نگهداری کالای قاچاق ۴ مورد، عدم صدور صورتحساب ۳۷ مورد، احتکار یک مورد و سایر موارد ۴۵ مورد اشاره کرد.

وی با بیان این مطلب که میانگین قیمت حبوبات از ۲۰ آذر تا امروز، ۵ درصد افزایش داشته است، بیان داشت: بیشترین تغییر قیمت را در بحث میوه داشته ایم که ۲۱ درصد افزایش داشته است همچنین تنها کالایی که کاهش قیمت در تاریخ مذکور داشته است مرغ بوده است که کاهش یک درصدی داشته است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه برنج افزایش ۴ درصدی داشته است، اظهار کرد: در مجموع به طور میانگین افزایش ۴ تا ۱۵ درصدی در بحث کالاهای اساسی داشته ایم.

محمدعلی دهقان معاون امور اقتصادی استاندار کرمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه اتاق اصناف باید حساسیت لازم را در خصوص فروشگاه‌هایی که مجوز لازم را ندارند، داشته باشند، افزود: اصناف باید چارچوب کاری خود را رعایت کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.