• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
به دنبال خروج دام از مرز‌های غربی کشور:

قیمت گوشت قرمز اوج گرفت

  • کد خبر : 2825
  • 03 خرداد 1397 - 9:29
قیمت گوشت قرمز اوج گرفت

به دنبال خروج دام از مرز‌های غربی کشور و عدم اندیشیدن تمهیداتی در این زمینه، روند صعودی قیمت گوشت قرمز سرعت گرفته و با ثبت رکوردی جدید قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند به ۶۵ هزار تومان رسیده است. روند افزایشی قیمت گوشت که از اواخر سال گذشته آغاز شد نه تنها در سال جدید متوقف […]

به دنبال خروج دام از مرز‌های غربی کشور و عدم اندیشیدن تمهیداتی در این زمینه، روند صعودی قیمت گوشت قرمز سرعت گرفته و با ثبت رکوردی جدید قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند به ۶۵ هزار تومان رسیده است.

روند افزایشی قیمت گوشت که از اواخر سال گذشته آغاز شد نه تنها در سال جدید متوقف نشد بلکه همچنان ادامه پیدا کرد و به روند صعودی خود ادامه داد.

بر این اساس قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در نیمه دوم فروردین ماه به ۴۸ هزار تومان رسید و این روند طی روز‌های آینده کماکان ادامه داشت و قیمت‌ها از مرز ۵۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم گذشت.

فعالان این بخش نسبت به افزایش بیش از حد قیمت گوشت هشدار داده بودند و از مسئولان خواستار راه حل برای جلوگیری بیش از اندازه قیمت‌ها نیز شده بودند امری که ظاهرا از سوی مسئولان توجهی به آن نشد تا قیمت‌ها روند صعودی خود را ادامه دهد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلایل افزایش قیمت گوشت گفته بود: کمبود دام برای عرضه و از طرفی خروج دام از مرز‌های غربی کشور موجب این افزایش شده است.

وی همچنین از اعلام این موضوع به مسئولان وزارت جهادکشاورزی برای اندیشیدن راه حلی خبر داده بود و تاکید کرده بود: اگر جلوی خروج دام از کشور گرفته نشود قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

اما، با تمام این هشدار‌ها قیمت گوشت روزبه روز در حال افزایش است و مردم را برای تهیه این ماده پروتئینی با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار منبع خبر از قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت قرمز در سطح شهر، هر کیلوگرم گوشت سردست گوسفند با قیمت ۶۰ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم ران گوسفند با قیمت ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز بین ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان در واحد‌های صنفی در حال عرضه است.

با توجه به نادیده گرفتن هشدار‌ها درباره قیمت گوشت قرمز در بازار، به نظر می‌رسد اگر فکری برای قیمت گوشت از سوی مسئولان مربوطه صورت نگیرد، قیمت گوشت پتانسیل افزایش بیشتر از رقم فعلی را نیز دارد و رکورد‌های جدیدی را ثبت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2825
  • منبع : میزان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.