• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
رییس کل دادگستری استان:

محاکمات الکترونیکی موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضائی شده است

  • کد خبر : 2839
  • 03 خرداد 1397 - 11:42
محاکمات الکترونیکی موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضائی شده است

رییس کل دادگستری استان گفت: تاکنون ۷۰ جلسه رسیدگی به پرونده متهمان از طریق ویدئو کنفرانس در استان برگزار شده است.   یدالله موحد در حاشیه جلسه رسیدگی به مشکلات زندانیان که به صورت ویدئو کنفرانس با  زندان های سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که استان کرمان در سطح قوه […]

رییس کل دادگستری استان گفت: تاکنون ۷۰ جلسه رسیدگی به پرونده متهمان از طریق ویدئو کنفرانس در استان برگزار شده است.
 
یدالله موحد در حاشیه جلسه رسیدگی به مشکلات زندانیان که به صورت ویدئو کنفرانس با  زندان های سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که استان کرمان در سطح قوه قضائیه پیشگام است بحث برگزاری جلسات محاکمات به صورت الکترونیکی است که کمک شایان توجه ای در جهت تسریع در امر رسیدگی به پرونده ها داشته است.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است، بسیاری از جلسات با روساء ودادستان های استان و همچنین جلسات آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود که کمک قابل توجی در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت مسئولان قضائی و کارمندان کرده است.
رییس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: مسئولان عالی قضائی استان هر هفته به طور مستقیم با مدیران ارشد اداره کل زندان های استان و با مددجویان زندانی ارتباط ویدئو کنفرانسی برقرار کردع و به مشکلات مددجویان رسیدگی می شود و تاکنون جمع قابل توجهی از زندانیان از این طریق آزاد شده اند.
وی هدف اصلی از برگزاری این جلسات را رسیدگی سریع تر به پرونده ها و جلوگیری از هزینه ها و خطرهای  ایاب و ذهاب متهمان به مرکز استان بیان کرد.
موحد گفت: برای اولین بار در کشور برگزاری جلسات و رسیدگی به پرونده های تجدید نظر متهمان زندانی سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس در دادگستری استان در حال برگزاری است.
شایان ذکر است در جلسه اخیر برگزار شده با پیگیری رئیس کل دادگستری استان کرمان دو مددجو از زندان های استان آزاد شده اند.
لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2839
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.