• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16

محوطه تاریخی کوه بی‌بی‌دن سیرجان ثبت ملی شد

  • کد خبر : 10146
  • 22 دی 1398 - 9:41
محوطه تاریخی کوه بی‌بی‌دن سیرجان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ثبت ۴ اثر تاریخی – فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. فریدون فعالی در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۴ اثر از استان کرمان […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ثبت ۴ اثر تاریخی – فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

فریدون فعالی در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۴ اثر از استان کرمان به ثبت ملی رسید.

وی با اشاره به اینکه در جلسه مذکور «محوطه تاریخی کوه بی‌بی‌دن سیرجان»، «بنای مسجد و دیوان خانه حسین خانی گلزار(بردسیر)»، «قنات حجت‌آباد عنبرآباد» و «حمام تاریخی هوتک(کرمان)» در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند، افزود: همچنین در این جلسه بافت تاریخی محله کورمویه شهر هنزا شهرستان رابر نیز واجد ارزش تاریخی ‌فرهنگی شناخته شد.

فعالی به «محوطه تاریخی کوه بی‌بی‌دن»، «بنای مسجد و دیوان خانه حسین خانی»، «قنات حجت‌آباد» و «حمام تاریخی هوتک» اشاره و تصریح کرد: قدمت آثار تاریخی مذکور به دوره پیش از تاریخ و تاریخی، اوایل قاجاریه و صفویه باز می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول کشور نیز خانه پدری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز واجد ارزش تاریخی شناخته شد،خاطر نشان کرد: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آمادگی دارد با موافقت مالکان، این خانه تاریخی را به موزه تغییر کاربری دهد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10146

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.