• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
28

مشق زندگی پسر چوپان سیرجانی

  • کد خبر : 11226
  • 23 اردیبهشت 1399 - 11:13
مشق زندگی پسر چوپان سیرجانی

پسر بچه هفت ساله سیرجانی با پشتکار و علاقه ای مثال زدنی شغل چوپانی را انجام می دهد و در کنار یادگیری دروس دبستان، برای آینده خود مشق زندگی هم می‌کند. چوپانی جزو پر سابقه ترین مشاغل بشری است که پیشینیان به آن با دیده احترام نگاه می کردند و چوپان از مورد اعتمادترین و […]

پسر بچه هفت ساله سیرجانی با پشتکار و علاقه ای مثال زدنی شغل چوپانی را انجام می دهد و در کنار یادگیری دروس دبستان، برای آینده خود مشق زندگی هم می‌کند.

چوپانی جزو پر سابقه ترین مشاغل بشری است که پیشینیان به آن با دیده احترام نگاه می کردند و چوپان از مورد اعتمادترین و متبحرترین افراد جامعه انتخاب می شد.

امیر عباس سلمانی پور اهل روستای محمد آباد تزرج بخش بلورد سیرجان با وجود اینکه هفت بهار بیشتر از عمر خود پشت سر نگذاشته است اما چوپانی گله گوسفند روستا را برعهده دارد که با جدیت در کارش مورد اعتماد مردم است.

این پسر که خانواده اش نیز مشغول به چوپانی بوده و هستند عشق و علاقه خاصی به گوسفندان دارد و نسبت به سن کم خود، مهارت بسیار خوبی در هدایت گله گوسفندان برای چرا دارد.

وی که دانش آموز کلاس اول دبستان است، در فصل تعطیلی مدارس به امر چوپانی می پردازد و هم اکنون گله گوسفندی ۵۰۰ راسی مردم روستای محمد آباد را از سحرگاه تا غروب به دشت و صحرا می برد.

امیر عباس را حین چوپانی، سگ چوپان نیز  همراهی می کند و الاغش نیز مرکب سواری است که گهگاهی طی مسیر در کوه و دشت با این حیوان است.

این پسر چوپان سیرجانی گفت: از اینکه علاقه من به گوسفندان مورد توجه قرار گرفته بسیار خوشحالم که این قدرت را به من داده تا به تنهایی چوپانی گله گوسفندان اداره کنم  و هنگامی که با گله هستم احساس خوبی دارم.

پدر این چوپان هفت ساله گفت: خیلی خوشحالم که چنین فرزند خوبی را خداوند به من داده است و طی یک سال گذشته یعنی ۶ سالگی امیر عباس در چوپانی من را همراهی می کرد و مهارتش در اداره گله گوسفندان در دشت و صحرا و بیابان خیلی خوب بود.

اسلام سلمانی پور افزود: امروز از من چوپانی اش بهتر است و اهل روستا اعتمادشان به او آنقدر شد که حالا گوسفندان را به وی سپردند.

عصمت پور جهانشاهی مادر امیر عباس هم می گوید: پسرم خیلی مهارت گوسفند داری و گله را دارد و در برگشت گله هم هر گوسفند را درب خانه مالکش می رساند و طی ۶ ماه گذشته که گله روستا را تحویل گرفته هیچ نقص و مشکلی را در کارش بروز نداده است و خوشحالیم در رابطه اجتماعی با مردم هم کارآمد و موفق است.

رئیس شورای روستای محمد آباد تزرج گفت  حق و حقوق چوپانی امیر عباس سلمانی پور توسط مردم و به صورت ماهیانه پرداخت می شود و در ماه بیش از ۱۸ میلیون ریال حقوق چوپان هفت ساله مان هست.

حسین جهانشاهی افزود: بیشتر وقت ها مردم روستا دوستی و محبت خود را به وی ابراز می دارند انعام و پاداشی هم  به امیر عباس می دهند و در مجموع موفق و دوست داشتنی است.

اهالی روستای محمد آباد تزرج نیز با تمجید از این چوپان خردسال مهارت وی در چرای گوسفندان و وقت شناسی و تبحر در امور گوسفندان را از شاخصه های انتخاب و اعتماد به وی عنوان کردند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11226
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. بارکلا اینده ساز کشور امیر عباس خان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.