• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
با حضور استاندار کرمان؛

موزه پلیس کرمان افتتاح شد

  • کد خبر : 2587
  • 29 اردیبهشت 1397 - 12:35
موزه پلیس کرمان افتتاح شد

با حضور استاندار کرمان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و شهرستان، موزه پلیس کرمان افتتاح شد. سردار رضا بنی اسدی فر صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در این مراسم اظهار کرد: قدمت تاریخی استان کرمان در امنیت منطقه زبانزد است و حوزه امنیتی استان کرمان بسیار گسترده بوده و […]

با حضور استاندار کرمان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و شهرستان، موزه پلیس کرمان افتتاح شد.

سردار رضا بنی اسدی فر صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در این مراسم اظهار کرد: قدمت تاریخی استان کرمان در امنیت منطقه زبانزد است و حوزه امنیتی استان کرمان بسیار گسترده بوده و تا بحرین را شامل می شده است.

وی با بیان اینکه به منظور راه اندازی موزه پلیس کرمان، قریب ۲۰ هزار سند رسمی کپی برداری و ثبت شده و اقدامات موثری صورت گرفته است، تصریح کرد: تاریخ ۲ هزار و ۷۰۰ ساله پلیس کرمان رصد شده که علاوه بر اهمیت آن در استان به عنوان یک ذخیره مهم در کشور مطرح است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: مطالعه اسناد و استفاده از روش تاریخ نگاری، انعقاد تفاهمنامه همکاری با مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق و … از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای راه اندازی موزه پلیس کرمان بوده است.

وی افزود: قرار است یکسری مجسمه ها برای موزه طراحی شود که در صورت همکاری میراث فرهنگی برای مکان دایمی موزه، کار ماندگاری خواهد بود.

بنی اسدی گفت: در آذرماه ۹۴ نخستین جشنواره اسناد نظم و امنیت در استان کرمان برگزار شد که ایجاد موزه تکمیل کننده این اقدام است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه اظهار کرد: اسناد موزه اهمیت استان کرمان را در ادوار گذشته و سهم استان در حوزه امنیتی جنوبشرق کشور را نشان می دهد.

وی افزود: باید جوانان و مردم استان متوجه ظرفیت های استان خود در گذشته شوند ضمن اینکه ساماندهی این اسناد و ارائه به مردم کار مهمی است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

بنی اسدی تصریح کرد: رسانه ها با تحلیل و مقایسه شرایط فعلی با گذشته دور و امکانات می توانند به حوزه امنیت کمک کنند.

موزه پلیس کرمان در محل دفتر تحقیقات کاربردی پلیس کرمان دایر شده است
لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2587
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.