• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
همزمان با دهه کرامت؛

نخستین همایش استانی بزرگداشت امامزاده علی(ع) برگزار می شود

  • کد خبر : 3183
  • 05 تیر 1397 - 7:22
نخستین همایش استانی بزرگداشت امامزاده علی(ع) برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان از برگزاری نخستین همایش استانی بزرگداشت امامزاده علی علیه السلام در سیرجان همزمان با دهه کرامت خبر داد. حجت الاسلام سیدرضا فاطمی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، در نخستین جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اینکه در دهه […]

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان از برگزاری نخستین همایش استانی بزرگداشت امامزاده علی علیه السلام در سیرجان همزمان با دهه کرامت خبر داد.
حجت الاسلام سیدرضا فاطمی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، در نخستین جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اینکه در دهه کرامت، همایش هایی برای امامزادگان برگزار می شود؛ افزود: در هر شهرستان یک امامزاده باید محور همایش قرار گیرد و در مجموع نزدیک ۱۸ تا ۲۰ امامزاده در آن ایام همایش بزرگداشت خواهد داشت.
وی در همین راستا از برگزاری نخستین همایش بزرگداشت امامزاده علی سیرجان به عنوان برنامه استانی دهه کرامت خبر داد که با حضور سخنران و قاری بین المللی و برنامه های متنوع برگزار می شود.
حجت الاسلام فاطمی تجلیل از خیرین بقعه ساز، خدام، هیئت امنا و… در امامزادگان خبر داد و بیان داشت: استقبال از خادمان آستان قدس رضوی در امامزادگان با اولویت امامزادگان منسوب به امام رضاعلیه السلام از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
وی معرفی آثار پژوهشی و علمی مرتبط با سیره امامزادگان، همکاری با شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گلباران و عطرافشانی آستان مقدس امامزادگان و اهتزار پرچم حضرت رضاعلیه السلام در آنها، قدردانی از دختران محجبه به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر را هم مورد اشاره قرار داد.
گفتنی است، امامزاده علی علیه السلام برادر امامزاده محمدعلیه السلام کرمان و هر دو از فرزندان ابراهیم مجاب-نوه امام کاظم علیه السلام- هستند که نسب شریف شان با دو واسطه به امام کاظم علیه السلام می رسد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.