• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

هشدار پلیس فتا ،در خصوص سایت جعلی یارانه

  • کد خبر : 8165
  • 18 آبان 1398 - 13:00
هشدار پلیس فتا ،در خصوص سایت جعلی یارانه

رئیس پلیس فتا کرمان درخصوص کلاهبرداری با ارسال پیامک انبوه با عنوان قطع یارانه‌ هشدار داد و گفت: شهروندان برای بررسی یارانه خود حتما از طریق سایت های رسمی اقدام کنند . سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا کرمان در تشریح این خبر گفت: سود جویان با طراحی سایت های جعلی با ارسال پیامک به […]

رئیس پلیس فتا کرمان درخصوص کلاهبرداری با ارسال پیامک انبوه با عنوان قطع یارانه‌ هشدار داد و گفت: شهروندان برای بررسی یارانه خود حتما از طریق سایت های رسمی اقدام کنند .

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا کرمان در تشریح این خبر گفت: سود جویان با طراحی سایت های جعلی با ارسال پیامک به شهروندان با متن، “یارانه شما قطع شد ثبت نام در لینک yaranem.com ” سایت مذکور با نام سامانه یارانه نقدی شبیه سازی شده و در هنگام وارد کردن اطلاعات مربوطه ابتدا مبلغ ۲ هزار تومان به منظور کارمزد، اطلاعات کارت بانکی شهروندان را دریافت می کنند .

سرهنگ امین یادگارنژاد این شگرد مجرمانه را فیشینگ عنوان کرد و افزود: سودجویان با طراحی سایت های جعلی کاربران را به سایت درگاه پرداخت بانکی جعلی هدایت و اطلاعات بانکی آنان را به سرقت می برند.، که معمولاً کاربران بدون توجه به آدرس سایت به ظاهر سایت‌ها اعتماد میکنند و منجر به خالی شدن حساب این افراد می شود.

وی افزود: در این شیوه فیشرها پس از طراحی سایت های مشابه سایت اصلی، آن را در اینترنت انتشار می دهند و به منظور هدایت قربانیان با ایجاد پیامک های انبوه از شماره های مخلتف و… با کلیک بر لینک ارسالی افراد را به سایت شبیه سازی شده خود هدایت که در اقدام اول اطلاعات حساب بانکی افراد را به سرقت و در فرصتی مناسب اقدام به خالی کردن حساب افراد می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: طبق اعلام وزارت رفاه شهروندانی که یارانه آنها قطع شود می‌توانند به مدت دو ماه پس از قطع یارانه به سایت www.yaraneh10.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند و فرآیند بررسی اعتراض اززمان ثبت درخواست تا پاسخ کاملاً غیر حضوری صورت بود.

یادگارنژاد با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان به فریب پیامک های دروغین را نخورید در صورتی که به هر علت ، با ورود به سایت های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردید بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهید.

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ، همچنین شماره تماس ۲۴۶۰۳ ۲۱۸ ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8165

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.