• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14
شهر فاقد زیبایی و جذابیت است

وضعیت اسفبار آسفالت و خطکشی در شهرسیرجان/در سیرجان زیباسازی اهمیتی ندارد!!

  • کد خبر : 5355
  • 01 مرداد 1398 - 11:32
وضعیت اسفبار آسفالت و خطکشی در شهرسیرجان/در سیرجان زیباسازی اهمیتی ندارد!!

شهرسیرجان به عنوان دومین شهر استان کرمان در بسیاری حوزه ها دچار کمبود است. از جمله این مسائل حوزه زیرساخت های شهری است. کمبود حمل و نقل عمومی در شهرسیرجان با مساحت زیادی که دارد مشهود است و تعداد اتوبوس های شرکت واحد این شهر و مسیرهای پوشش دهنده این سرویس ها بسیار کم است. […]

شهرسیرجان به عنوان دومین شهر استان کرمان در بسیاری حوزه ها دچار کمبود است. از جمله این مسائل حوزه زیرساخت های شهری است. کمبود حمل و نقل عمومی در شهرسیرجان با مساحت زیادی که دارد مشهود است و تعداد اتوبوس های شرکت واحد این شهر و مسیرهای پوشش دهنده این سرویس ها بسیار کم است. ایستگاه های اتوبوس نیز فرسوده شده اند و فاقد روشنایی هستند!

آسفالت در شهرسیرجان کیمیاست!!

بلوارها و خیابان های سیرجان به حدی آسفالتشان خراب است که اجازه تردد راحت را نمی دهند. متأسفانه این خرابی آسفالت بیشتر در خیابان ها و بلوارهای مهم و شریانی شهر و حتی ورودی های شهر که پیشانی شهر هستند مشاهده می شود. هرچند شهرداری سیرجان کارهایی را طی این مدت انجام داده ولی بسیار تا ایده آل فاصله است و وقتی آسفالت خیابان های این شهر را با شهرهایی مثل رفسنجان یا بافت مقایسه می کنیم این تفاوت و خرابی آسفالت بیشتر مشاهده می شود. بعضی خیابان ها باید از نو زیرسازی شوند و سپس آسفالت شوند. این وضعیت در شأن شهری که حدود ١۰۰ سال است که شهرداری دارد نیست!

زیباسازی حلقه مفقوده در شهر سیرجان!

زیباسازی در شهر سیرجان معنای خود را نیافته است. در سیرجان برای زیباسازی شهری کار پایداری صورت نگرفته است. یا کارها مقطعی و بی دوام بوده یا کاری انجام نشده است. برای مثال بناهای تاریخی این شهر که کم هم نیستند محوطه سازی و زیباسازی نشده اند. برای اینکه این بناهای تاریخی که برخی از آن ها سازه هایی منحصر به فرد هستند وارد چرخه گردشگری سیرجان شوند و نقش خود را بیابند باید با بهسازی محیط های جانبی آن ها شرایط را برای استفاده گردشگران و مردم و شناساندن آن به شهروندان فراهم ساخت. پیاده روها در بعضی مناطق شهر تخریب شده اند. میدان ورودی شهر هیچ جذابیتی ندارد. هنگامی که از بلوار مقابل دانشگاه صنعتی سیرجان رد می شویم انگار نه انگار که در یک بلوار شهری حضور دارید! نه آسفالتی و نه بهسازی و نه جذابیتی! بهتر است شهرداری سیرجان با ایجاد محیط های خاص و روشن و استفاده بیشتر از هنرمندان سیرجانی که کم نیز نیستند به طرح های خلاقانه با دوام روی بیاورد و شهر را از این حالت بی روح و زشت بیرون بیاورد. بکارگیری استعدادهای هنری یک شهر کمک بسیاری به خلق فضاهای زیبا و بدیع می کند. کاری که در شهرهای دیگر به خوبی در حال اجراست.

برخی خیابان های رسماً تاریک هستند!

روشنایی نیز در بسیاری خیابان های شهر سیرجان ضعیف است و تاریکی فضاها به راحتی مشخص می شود. فقط در این بین باید به مردم و گذشتگان آفرین گفت که به درختکاری و فضای سبز این شهر اهمیت دادند و درختکاری کردند وگرنه الان شهروندان باید رسما در انبوهی از خاک زندگی می کردند. در انتها باید گفت که طلوع کرمان منکر کارهای درحال انجام در شهرسیرجان نیست ولی حجم کار در مقابل ضعف ها و مشکلات شهر بسیارکم و ناکافی است به ویژه اینکه امسال سیرجان میزبان تیم های فوتبال و والیبال لیگ برتری کشور است و این وضعیت شهرسیرجان اصلاً قابل قبول نیست.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5355
  • منبع : طلوع کرمان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.