• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
معاون اوقاف استان کرمان:

وضعیت معیشت ساکنان مجاور امامزاده‌ها در استان کرمان رصد می‌شود

  • کد خبر : 4128
  • 15 اردیبهشت 1398 - 14:10
وضعیت معیشت ساکنان مجاور امامزاده‌ها در استان کرمان رصد می‌شود

معاون اوقاف و امور خیریه استان کرمان از رصد وضعیت معیشتی ساکنان اطراف امامزاده در این استان خبر داد و گفت: افراد دچار مشکل تحت حمایت امامزاده‌ها قرار می‌گیرند. حجت الاسلام رضا حدادی صبح یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع برنامه‌های طرح «ضیافت الهی» ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان […]

معاون اوقاف و امور خیریه استان کرمان از رصد وضعیت معیشتی ساکنان اطراف امامزاده در این استان خبر داد و گفت: افراد دچار مشکل تحت حمایت امامزاده‌ها قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام رضا حدادی صبح یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع برنامه‌های طرح «ضیافت الهی» ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: این طرح حدود ۹ سال توسط اوقاف اجرا می‌شود.

وی از اجرای ویژه برنامه‌های ماه رمضان با هدف ارتقا معنویت جامعه خبر داد و افزود: از جمله این برنامه‌های می‌توان به برگزاری دعای کمیل، دعای ندبه و کرسی‌های تلاوت و آزاد اندیشی اشاره کرد.

وی از اعزام ۵۰ نفر روحانی از قم به کرمان برای ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: این روحانیون دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان همچنین از استفاده از ظرفیت ۴۵ روحانی بومی استان کرمان خبر داد و افزود: در مجموع ۹۵ نفر روحانی از طرف اداره اوقاف طی ماه رمضان به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف معاونت فرهنگی اوقاف اجرای نیات واقفین است، افزود: در ماه رمضان ۳۵۰ میلیون از محل موقوفات اطعام و افطار مردم انجام می‌شود.

حدادی با اشاره به اینکه از محل درآمد امامزادگان ۱۰۰ میلیون تومان اطعام و افطار الصائمین صورت می‌گیرد، افزود: بر اساس ابلاغیه ریاست اوقاف به تمامی استان‌ها باید از اساتید ویژه بین المللی برای تفسیر قرآن استفاده شود.

وی گفت: دو نفر از اساتید قم از فردا در کرمان در امامزاده حسین جوپار، امامزاده محمد کرمان و امامزاده علی سیرجان حضور پیدا می‌کنند.

حدادی در خصوص طرح ضیافت گفت: امسال گام بزرگی در کرمان برداشته شده است و چهار اکیپ هر پنجشنبه به تمامی بقاع متبرکه اعزام و مشکلات را بررسی و حل می‌کنند.

وی جامعه هدف طرح ضیافت را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: عموم بانوان در وهله اول قرار دارند نوجوانان و کودکان در وهله دوم و سوم هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: باید عبودیت را به معنای واقعی کلمه یاد بگیریم و انسانیت را به معنای واقعی کلمه اجرا و رعایت کنیم.

وی در بحث امامزاده‌ها گفت: امسال وضعیت ساکنان مجاور امامزاده‌ها که دچار مشکلات معیشتی هستند بررسی شده و در حد مقدور تحت پوشش امامزاده قرار می‌گیرند.

حدادی در خصوص کمک به سیل زدگان گفت: حدود ۳۰۰ میلیون کمک نقدی از عوائد موقوفات و یک تن برنج از استان کرمان برای مناطق سیل زده ارسال کردیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4128
  • منبع : مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.