• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد:

وقوع ۲ هزار و ۵۰۰ پس‌لرزه در ۵ ماه اخبر در استان کرمان

  • کد خبر : 1998
  • 19 اردیبهشت 1397 - 11:32
وقوع ۲ هزار و ۵۰۰ پس‌لرزه در ۵ ماه اخبر در استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: از آذرماه سال گذشته تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ پسلرزه در استان کرمان به وقوع پیوسته است، ضمن آنکه استان کرمان در سالهای گذشته زلزلههای مخربی در منطقه گلباف، شهداد، بم و زرند را داشته است. رضا فلاح صبح امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه در کارگروه تخصصی تشکلهای […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: از آذرماه سال گذشته تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ پسلرزه در استان کرمان به وقوع پیوسته است، ضمن آنکه استان کرمان در سالهای گذشته زلزلههای مخربی در منطقه گلباف، شهداد، بم و زرند را داشته است.

رضا فلاح صبح امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه در کارگروه تخصصی تشکلهای مردم نهاد مدیریت بحران استان با اشاره به وسعت ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع استان کرمان گفت:  استان کرمان گسلهای زیادی دارد که بعضا فعال و پهناور هستند.

وی ادامه داد: از آذرماه سال گذشته تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ پسلرزه در استان کرمان به وقوع پیوسته است، ضمن آنکه استان کرمان در سالهای گذشته زلزلههای مخربی در منطقه گلباف، شهداد، بم و زرند را داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان این مطلب که وقوع زلزلههای متعدد و گسلهای خطرناک در استان کرمان، آمادگی برای پاسخگویی به موقع را میطلبد، تصریح کرد: سال گذشته در حوزه آموزش، طرح خانواده آماده در برابر مخاطرات با عنوان «خادم» را داشتیم که تاکنون ۶۳ هزار خانوار در این طرح به صورت چهره به چهره آموزش داده شدهاند و به مراجعه مجدد نیروهای هلال احمر، میزان آمادگی آنها نیز سنجیده میشود.

وی به قرارداد با سایر نهادها و ارگانها در راستای آموزشهای همگانی امداد و نجات خبر داد و گفت: ۷۰۰ کانون هلالاحمر در بخشها و دستگاههای مختلف داریم که آموزشهای اولیه امداد را فرا میگیرند.

فلاح خاطرنشان کرد: هلالاحمر حلقه مفقودهای در روستاها داشت که در این راستا خانههای هلال راهاندازی شد و اکنون ۱۷۰ خانه در دورترین روستاهای استان دایر هستند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1998
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.