• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
رئیس کل دادگستری استان کرمان:

وکلاء باید با رویکرد سازشی به دنبال حل و فصل اختلافات باشند

  • کد خبر : 6611
  • 14 شهریور 1398 - 11:39
وکلاء باید با رویکرد سازشی به دنبال حل و فصل اختلافات باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ وکیل در استان کرمان وجود دارد، گفت: وکلاء باید با نگاه و رویکرد سازشی به دنبال حل و فصل اختلافات و دعاوی باشند. یدالله موحد صبح امروز در نشست قضائی با قضات دادگستری سیرجان اظهار داشت: طی پنج ماهه ابتدای سال جاری […]

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ وکیل در استان کرمان وجود دارد، گفت: وکلاء باید با نگاه و رویکرد سازشی به دنبال حل و فصل اختلافات و دعاوی باشند.

یدالله موحد صبح امروز در نشست قضائی با قضات دادگستری سیرجان اظهار داشت: طی پنج ماهه ابتدای سال جاری ۱۹ هزار و ۷۱۹ فقره پرونده وارد دادگستری سیرجان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ورودی پرونده‌ها هستیم .

رئیس کل دادگستری استان کرمان متوسط نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضائی در سیرجان را ۹۹ درصد دانست و گفت: متوسط زمان رسیدگی شعب حوزه قضایی سیرجان ۹۱ روز است.

وی عنوان کرد: ۸۷ درصد اوراق قضائی در سیرجان به‌صورت الکترونیک ابلاغ می‌شوند که نقش موثری در حفظ حریم خصوصی افراد، کاهش هزینه‌ها و کاهش اطاله دادرسی دارد.

موحد عناوینی از قبیل تهدید، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، توهین، رانندگی بدون پروانه رسمی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، تخریب، انتشار تهمت، ‌افترا، خیانت در امانت را جزء ۱۰ اتهام اول (کیفری) حوزه قضایی سیرجان در پنج ماهه ۹۸ اعلام کرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ وکیل در استان کرمان وجود دارد، تاکید کرد: وکلاء باید با نگاه و رویکرد سازشی به دنبال حل و فصل اختلافات و دعاوی باشند.

وی بر توجه بیشتر قضات به رویه‌های قضائی تاکید کرد و گفت: نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات قضائی یک موضوع جدی است .

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6611

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.