• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

پرداخت کمک هزینه مدارس اجباری نیست/برخورد با مدیران خاطی

  • کد خبر : 9658
  • 05 دی 1398 - 9:51
پرداخت کمک هزینه مدارس اجباری نیست/برخورد با مدیران خاطی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه مدارس اجباری نیست، گفت: با مدیرانی که اولیای دانش آموزان را مجبور به پرداخت این هزینه کنند برخورد می شود. احمد اسکندری نسبت در گفتگو با مهر در خصوص شهریه مدارس اظهار کرد: این مساله بر اساس نوع مدارس متفاوت است و […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه مدارس اجباری نیست، گفت: با مدیرانی که اولیای دانش آموزان را مجبور به پرداخت این هزینه کنند برخورد می شود.

احمد اسکندری نسبت در گفتگو با مهر در خصوص شهریه مدارس اظهار کرد: این مساله بر اساس نوع مدارس متفاوت است و حدود هزار مدرسه در شهر کرمان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: مدارس خاص شامل نمونه دولتی، سمپاد، شاهد و هیئت امنایی بر اساس دستور عمل ساعاتی بیشتر از ساعات موظفی در قالب ساعت فوق برنامه کار می‌کنند که بابت این خدمت مبلغی دریافت می‌شود.

اسکندری نسب عنوان کرد: در مدارس عادی هزینه بیمه و کتاب‌ها پرداخت می‌شود و اولیای دانش آموزان در صورت تمایل و رضایت برای کمک به مدرسه می‌توانند مبلغی را پرداخت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از سال ۹۰ و ۹۱ که بحث تحریم‌ها شدت گرفت دولت کمتر توانست در بحث سرانه‌های دانش آموزی کمک کند به همین دلیل مدیران برای اداره مدرسه مجبورند از افراد دارای تمکن کمک بگیرند.

وی گفت: مدیران تحت هیچ شرایطی اجازه ندارند برای دریافت کمک هزینه از افراد فاقد تمکن مالی اصرار کنند. در بسیاری از مدارس هزینه بیمه، کتاب، پوشاک و لوازم التحریر توسط همکاران فردی و افرادی که در این زمینه‌ها کمک می‌کنند، پرداخت می‌شود.

اسکندری نسب ادامه داد: همچنین تذکر داده شده که مدیران پرداخت کمک هزینه را برای هیچ دانش آموزی اجباری نکنند. در صورت مشاهده چنین مواردی به صورت جدی با آن مدیر برخورد می‌شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9658

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.