• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

پرویز مظلومی: مسی و رونالدو اصلا وارد سیاسیت نمی‌شوند

  • کد خبر : 7138
  • 08 مهر 1398 - 12:22
پرویز مظلومی: مسی و رونالدو اصلا وارد سیاسیت نمی‌شوند

سرمربی اسبق استقلال تهران میهمان امروز برنامه سلام صبح به خیر بود. به گزارش ایلنا، مظلومی در ابتدا گفت: وقتی شما در آیتم قبلی توضیح دادید دیدم که بازیکنان حرفه ای برای فوتبال از اینستاگرام استفاده می کنند و کاری به مسائل دیگر ندارد. کسی که بیش از ۱۰۰ میلیون فالور داشته باشد می تواند […]

سرمربی اسبق استقلال تهران میهمان امروز برنامه سلام صبح به خیر بود.

به گزارش ایلنا، مظلومی در ابتدا گفت: وقتی شما در آیتم قبلی توضیح دادید دیدم که بازیکنان حرفه ای برای فوتبال از اینستاگرام استفاده می کنند و کاری به مسائل دیگر ندارد. کسی که بیش از ۱۰۰ میلیون فالور داشته باشد می تواند یک حکومت را عوض کند ولی ما فرهنگ استفاده از فضای مجازی را نداریم.

وی افزود: از مسئولان ایراد می گیرم که وقتی در صفحات مجازی حمله می شود ترتیب اثر می دهند. یادم هست یک فصل بود من با استقلال قرارداد داشتم. در همین صفحات مجازی آدم جلوی وزارت ورزش جمع می کردند و مسئولان تحت تاثیر قرار می گرفتند و من را برکنار کردند.

سرمربی سابق استقلال یادآور شد: جالب است که صفحه استقلال و پرسپولیس را یک نفر اداره می کند و او ایران هم نیست! او دنبال کننده های زیادی دارد و مشکلات و حواشی بسیاری را ایجاد می کند.

مظلومی تاکید کرد: صفحه مجازی بد نیست و می شود استفاده های مثبتی از آن داشت. اکنون فوتبالیست های ما خیلی در مسائل مجازی غرق شده اند و به خوبی از آن استفاده نمی کنند. شما در آن آیتم از رونالدو و مسی دو ستاره فوتبال دنیا نام بردید که از صفحه مجازی شان چطور استفاده می کنند و اصلا وارد سیاست نمی شوند و در حیطه کاری خودشان جلو می روند.

وی یادآور شد: بازیکن باید بداند که طرفداران تیم مقابل نسبت به برخی عکس العمل ها حساس هستند و ممکن است به آنها حمله شود. یعنی واقعا آنها متوجه نمی شوند؟ هنرمندان و ورزشکاران و سیاسیون ما وقتی صفحه پرمخاطبی دارند از آن به خوبی استفاده نمی کنند؟

مظلومی درباره اثرگذاری پست‌های سیاسی و اجتماعی بازیکنان بر جو داخل تیم گفت: برخی سواد سیاسی ندارند اما وارد سیاست می شوند اما باید آن را به صاحبانش بسپاریم. البته سیاسیون هم گاهی درباره مسائل فوتبالی اظهارنظر می کنند.

سرمربی سابق استقلال ادامه داد: زمانی ما وقت تمرین که می شدیم موبایل همه را جمع می کردیم و راحت می شدیم اما حالا فوتبالیست ها فقط یک موبایل که ندارند! یک بار یادم است یک بازیکن می گفت من موبایل ندارم اما همکارش او را لو داد و فهمیدم در یخدان یخچال موبایلش را قایم کرده است!

وی اضافه کرد: به عنوان بزرگتر این را می گویم که ما دستمزد می گیریم تا به هواداران و فوتبال خدمت کنیم و تعهدی داریم. بخش زیادی از فکر و تمرکز من همیشه این است که بازیکن من شب زود می خوابد یا خیر؟!

مظلومی با اشاره به شکست ۴ بر ۲ تلخ در شهرآورد مقابل پرسپولیس و اینکه ظاهرا حضور بازیکنان در فضای مجازی در آن شکست نقش داشت،توضیح داد : نه تنها بازیکنان که برخی مسئولان هم تا ساعت ۲ و ۳ نصفه شب در اتاق بازیکنان بودند. اما بازیکنی که نسبت به هواداران تعهد دارد، باید بداند استفاده از فضای مجازی زمان می خواهد. وقتی بازیکنی ساعت ۲ شب در صفحه اش مطلب می گذارد یعنی بیدار بوده است!

وی با بیان اینکه من صفحه ای در فضای مجازی ندارم اما چند صفحه برای من ساخته اند، گفت: من کوتاهی کردم و اگر در این فضا به شکل درستی بود شاید بتوان نوع استفاده از آن را اصلاح کرد. فضای مجازی خوب است اما بازیکن حرفه ای باید نوع استفاده از آن را بدانند. در حالی که بازیکن حرفه ای در اروپا ساعت ۱۱ شب را تا به حال ندیده است.

مظلومی یادآور شد: یکی از بازیکنان ایرانی به یکی از تیم های اروپایی رفت اما همیشه خواب می ماند. او هر روز ساعت را به شوماخر مربی اش نشان می داده و می گفته ساعتم زنگ نزده و من خواب مانده ام. شوماخر هم ساعت را گرفت و شوتی زد و گفت برو و دیگر برنگرد!

اکبری هم اشاره کرد که این خاطره را مهدی پاشازاده برای او تعریف کرده و درباره علی موسوی بوده است.

مظلومی در ادامه گفت: جوانان ما باید الگویی داشته باشند اما وقتی بزرگترهای ما در صفحه مجازی شان مطالبی که به آنها مربوط نیست می گذارند جوانان هم الگو می گیرند. تیم امید ما به همین خاطر لطمه خورد. من از حمید استیلی شنیده ام موبایل ها در شب های بازی جمع می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا مجیدی می تواند موفق باشد، گفت: طی صحبت هایی که با فرهاد داشتم او نگران بود. او مربی جوان و با انگیزه ای است که دوست دارد موفق شود و به کمک نیاز دارد. من فکر می کنم تیم امید ما یا دوتیم است یا یتیم است! نمی دانیم برای المپیک است یا فدراسیون فوتبال و کدام یک صاحب و تصمیم گیرنده آن هستند.

وی افزود: ۶۰، ۷۰ درصد بازیکنان ما غیر از ۴، ۵ بازیکن بقیه ذخیره هستند و اصلا فیکس نیستند. برای همین فرهاد دنبال بازیکن جدید می گیرد. در حالی که این مسئله باید سالهای قبل انجام می شد و بسیار زمان بر است.

مظلومی تاکید کرد: زمانی که ما کسی را سرمربی قرار می دهیم باید به او اختیار تام بدهیم و فقط نظارت داشته باشیم، نه دخالت. اما فکر می کنم حالا دارد در کار فرهاد مجیدی دخالت می شود. یک کمیته فنی هست و یک سرمربی است. استیلی بازیکن بزرگ، مربی توانا، بچه با معرفت و مدیر فنی تیم است. یک کمیته فنی هم شامل آقایان موسس و محمدی و ماجدی داریم. این وظایف باید تفکیک شود و سرمربی باید کارش را راحت انجام بدهد. اما اکنون مشکلاتی ایجاد شده است و من فکر می کنم شاید اصلا همتی برای صعود تیم وجود ندارد. تیم هایی که بالا آمده اند هم همه خوب هستند.

سرمربی سابق استقلال ادامه داد: فرهاد باید خیلی تلاش کند. خوبی اش این است که او جوان است و به خوبی می تواند با جوان ها سروکله بزند. به هر حال او ریسک کرده است. قبل از او به چندین مربی پیشنهاد حضور در تیم امید را دادند اما همه عقب کشیدند، به ویژه به این خاطر که فدراسیون دستمزد کمی می دهد.

مظلومی اذعان کرد: فضای مجازی را می شود با فرهنگ سازی کنترل کرد اما سخت است. بعد از ۴۰ سالی که به المپیک نرفته ایم آرزو دارم امسال این اتفاق بیفتد. من با فرهاد صحبت می کردم می گفت من درخواست کردم یک مربی از اسپانیا با دستمزد پایین بیاید و کمکم کند اما همکاری نکردند. گفتند حتما باید فلانی باشد و این دخالت است.

وی در پایان گفت: برنامه شما هواداران و بینندگان زیادی دارد، شما با مسئولان صحبت کنید. دو سه ماه مانده و این تیم بسیار خوب است و هرچند بسیاری از بازیکنان در باشگاه ها بازی نمی کنند و بیرون هستند اما می شود امیدوار بود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7138

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.