• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان:

پسته استان کرمان متحمل خسارت ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شد

  • کد خبر : 2434
  • 26 اردیبهشت 1397 - 14:24
پسته استان کرمان متحمل خسارت ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شد

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان از خسارت دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به محصول پسته امسال استان کرمان خبر داد. عباس سعیدی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: پسته یکی از محصولات استراتژیک این استان به شما می آید. وی از کرمان به عنوان بزرگترین تولید کننده پسته ایران […]

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان از خسارت دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به محصول پسته امسال استان کرمان خبر داد.

عباس سعیدی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: پسته یکی از محصولات استراتژیک این استان به شما می آید.

وی از کرمان به عنوان بزرگترین تولید کننده پسته ایران نام برد و تصریح کرد: این استان از مهمترین تامین کنندگان نیاز بازار جهانی در خصوص این محصول است.

سعیدی با اشاره به اینکه حجم بالایی پسته به سایر کشورهای دنیا صادر می شود، افزود: متاسفانه امسال بر اثر نوسانات دمایی، سرمازدگی و گرمازدگی ۸۴ درصد پسته استان کرمان دچار خسارت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: به دلیل تامین نشدن نیاز سرمایی پسته در زمستان سال گذشته، نوسانات دمایی اواخر اسفند و اوایل فروردین و همچنین دمای بالای هوا در روزهای ابتدای امسال جوانه های گل پسته دچار ریزش شد و جوانه های سال آینده تشکیل نشد.

سعیدی با اشاره به اینکه به دلیل تغییرات آب و هوایی هر سال خسارت های قابل توجهی به محصولات کشاورزی وارد می شود، گفت: از کشاورزان درخواست داریم باغ ها، مزارع و گلخانه ها را بیمه کنند.

وی از خسارت دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به محصول پسته امسال استان کرمان خبر داد و افزود: میزان تولید پسته در سال گذشته ۱۲۰ هزار تن بود که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به ۲۰ هزار تن برسد.

سعیدی با اشاره به اینکه به دلیل تغییرات آب و هوایی هر سال خسارت های قابل توجهی به محصولات کشاورزی وارد می شود، گفت: از کشاورزان درخواست داریم باغ ها، مزارع و گلخانه ها را بیمه کنند.

سعیدی به کشاورزان توصیه کرد که کشاورزان نسبت به افزایش سطح پوشش بیمه ای خود اقدام کنند، اظهار کرد: میزان خسارت به پسته استان کرمان بالاست و به همین دلیل به دنبال پرداخت ۱۰۰ درصدی غرامت بیمه کشاورزی باغداران و تمدید وام کشاورزی هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: در صدد هستیم تا کشاورزانی که بیمه نبوده و از تسهیلات استفاده نکرده اند را برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی کنیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2434
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.