• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
تلاش عربستان برای حضور در عراق

پس از ۲۹ سال هواپیمای عربستان سعودی وارد فرودگاه نجف شد

  • کد خبر : 3569
  • 03 اردیبهشت 1398 - 12:57
پس از ۲۹ سال هواپیمای عربستان سعودی وارد فرودگاه نجف شد

تلاش عربستان سعودی برای توسعه حضور خود در نجف اشرف امروز با فرود هواپیمای مسافربری این کشور در نجف اشرف پس از ۲۹ سال، پیگیری شد. پس از ۲۹ سال هواپیمای مسافربری سعودی در فرودگاه نجف اشرف فرود آمد و معاون سفیر عربستان سعودی در بغداد نیز از افتتاح کنسولگری این کشور در نجف در […]

تلاش عربستان سعودی برای توسعه حضور خود در نجف اشرف امروز با فرود هواپیمای مسافربری این کشور در نجف اشرف پس از ۲۹ سال، پیگیری شد.

پس از ۲۹ سال هواپیمای مسافربری سعودی در فرودگاه نجف اشرف فرود آمد و معاون سفیر عربستان سعودی در بغداد نیز از افتتاح کنسولگری این کشور در نجف در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به نوشته بغداد الیوم، بازیکنان و کادر فنی تیم «النصر» عربستان سعودی مسافران اصلی این هواپیما بودند که برای بازی با تیم «الزوراء» قرار است با اتوبوس به  شهر کربلا بروند.

روز گذشته روابط عمومی فرودگاه نجف، گفته بود که همراه با بازیکنان تیم النصر، هیأت اقتصادی و سیاسی عالی‌رتبه‌ای نیز به نجف خواهند آمد.

«لؤی الیاسری» استاندار نجف نیز روز گذشته به خبرگزاری العراقیه گفته بود که هیأت سرمایه‌گذاری سعودی تلاش خواهد کرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان را بررسی کند. همچنین در جریان این سفر، هیأتی از حمل و نقل سعودی نیز در خصوص برقراری خطوط پروازی برای زائران عربستانی به مقصد نجف اشرف به گفت‌و‌گو و رایزنی خواهد پرداخت.

پروازهای میان عربستان سعودی و نجف اشرف از آگوست ۱۹۹۰ و به هنگام حمله رژیم صدام به کویت تا کنون قطع بوده است. خطوط پروازی میان شهرهای عربستان و بغداد نیز در اکتبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد.

در همین راستا، معاون سفیر عربستان در عراق که به استقبال تیم ورزشی النصر و هیأت سیاسی و اقتصادی در فرودگاه نجف آمده بود، در یک کنفرانس خبری از افتتاح قریب‌الوقوع کنسولگری سعودی در نجف اشرف خبر داد و گفت که در زوهای آتی هیأتی رسمی برای امضای توافقات از عربستان به عراق خواهند آمد.

تلاش عربستان سعودی برای حضور در نجف اشرف در روزهای گذشته محل بحث و جدل شخصیت‌های مختلف عراقی قرار گرفته است. به گونه‌ای که برخی آن را فرصتی برای شکوفایی استان نجف و برخی نیز توطئه‌ای برای ایجاد شکاف در «بیت شیعی» دانسته‌اند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3569
  • منبع : فارس

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.