• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

پورشه۵۵۰؛ بازگشت یک کلاسیک تولیدمحدود!

  • کد خبر : 10370
  • 13 بهمن 1398 - 9:27
پورشه۵۵۰؛ بازگشت یک کلاسیک تولیدمحدود!

پورشه ۵۵۰ یکی از خاص ترین محصولات تمام دوران در تاریخ صنعت خودروی جهان است. از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۶ وارد فاز تولید شد و تنها ۹۰ دستگاه از آن کارخانه اشتوتگارت(آلمان) خارج شد. این کوپه ۲ درب مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری تخت با میل بادامک دوبل بود که ۱۰۸ اسب بخار خروجی و […]

پورشه ۵۵۰ یکی از خاص ترین محصولات تمام دوران در تاریخ صنعت خودروی جهان است. از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۶ وارد فاز تولید شد و تنها ۹۰ دستگاه از آن کارخانه اشتوتگارت(آلمان) خارج شد.

این کوپه ۲ درب مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری تخت با میل بادامک دوبل بود که ۱۰۸ اسب بخار خروجی و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور داشت. این مجموعه با جعبه دنده دتی ۵ سرعته(یا ۴ سرعته) هماهنگ شد.

از منظر ابعاد پورشه ۵۵۰ برابر با ۳۷۰۰ میلیمتر در طول، ۱۶۱۰ میلیمتر در عرض و ۹۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۱۰۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز حدود ۵۵۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

اما این محصول که در حالت استاندارد یک خودروی کاملا خاص محسوب می شود؛ سوژه ای برای ماجراجویی های یک تیونر بوده تا تبدیل به یک ۵۵۰ اسپایدر مدل روز شود! هرچند خیلی ها همان شرایط کلاسیک را ترجیح می دهند.

برای بدنه از کد رنگ قهوه ای مخصوص تویوتا استفاده شده است. رینگ های آلیاژی کلاسیک فوکس که طرفداران پورشه به خوبی ارزش آنرا درک می کنند، برای ۵۵۰ اسپایدر انتخاب شده است. لاستیک های تویو با جزئیات نارنجی رنگ هماهنگ با تم داخل کابین هم بر زیبایی کار افزوده است.

فضای داخل کابین هم ترکیبی از چرم نارنجی و پارچه با طرح چهارخانه است. البته یکی از مهترین تغییرات اعمالی به تک صندلی کردن کابین مربوط می شود.

در بخش پیشرانه از یک تپنده ۲٫۶ لیتری با خروجی ۲۰۰ اسب بخار استفاده شده که با توجه به وزن پایین خودرو، قدرت و عملکرد بالایی را برای ۵۵۰ اسپایدر تضمین می کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.