• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

پیشنهادهای نجومی ستاره‌های داخلی برای سرخابی

  • کد خبر : 11196
  • 22 اردیبهشت 1399 - 12:45
پیشنهادهای نجومی ستاره‌های داخلی برای سرخابی

چندی پیش بود که حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهارات علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل اسبق سرخ‌ها اظهارات افشاگرانه‌ای داشت و او را مسبب مصیبت‌های پرسپولیس از جمله محرومیت و جریمه سنگین باشگاه پرسپولیس در پرونده مهدی طارمی و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه معرفی کرد. اما نکته اصلی صحبت‌های گرشاسبی فاش کردن وضعیت قرارداد […]

چندی پیش بود که حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهارات علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل اسبق سرخ‌ها اظهارات افشاگرانه‌ای داشت و او را مسبب مصیبت‌های پرسپولیس از جمله محرومیت و جریمه سنگین باشگاه پرسپولیس در پرونده مهدی طارمی و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه معرفی کرد. اما نکته اصلی صحبت‌های گرشاسبی فاش کردن وضعیت قرارداد بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس پس از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات این تیم بود که از ۲ پنجره محروم شد. با توجه به محرومیت سرخ‌ها، تمدید بازیکنان و کادر فنی کار تمدید قرارداد برای مسئولان باشگاه سخت می‌شود و بازیکنان مبالغ عجیبی درخواست می‌کنند و گرشاسبی هم به صراحت به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «تمام مشکلات باشگاه از زمانی شروع شد که پنجره بسته شد. در آن شرایط قرارداد ۱۲ بازیکن اصلی و کادر فنی هم تمام شده بود و نمی‌توانستیم حتی یک بازیکن بگیریم. ما مجبور بودیم به هر شکلی با بازیکنانی که داشتیم قرارداد ببندیم.» همین چند روز پیش بود که علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش اعلام کرد از این پس جذب بازیکن و سرمربی جدید برای تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. پیرو این خبر و همین اشاره کوتاه و مختصر گرشاسبی کافی است تا برآورد اولیه از وضعیت قراردادهای بازیکنان و مربیان ایرانی برای لیگ بیستم درخواست‌های نجومی‌تر باشد!
در حال حاضر بیش از ۱۰ بازیکن سرخابی در پایان فصل جاری قراردادشان به اتمام می‌رسد و بازیکن آزاد هستند و از این لحاظ وضعیت استقلال با داشتن ۷ بازیکن قراردادتمام بدتر از پرسپولیس است. این بدان معناست که با اجرای قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی برای سرخابی، کار مدیران پرسپولیس و استقلال برای تمدید قرارداد ستاره‌های قراردادتمام سخت‌تر خواهد شد و حتی آن‌ها برای جذب ستاره‌های دیگر تیم‌ها هم باید سر کیسه را شل‌تر کنند. ضمن این‌که رقابت سرخابی با باشگاه‌های متمول و صنعتی هم تشدید خواهد شد و این مسئله هم می‌تواند روی افزایش قیمت ستاره‌های داخلی تاثیرگذار باشد. علاوه بر این با منع شدن سرخابی از جذب بازیکن و مربی خارجی و نبود محدودیت برای ۱۴ باشگاه لیگ برتری دیگر کفه ترازو به سود رقبای پرسپولیس و استقلال سنگین‌تر خواهد شد.
از طرف دیگر قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی توسط پرسپولیس و استقلال باعث افزایش دستمزد بازیکنان خارجی و فعلی سرخابی می‌شود. سرخابی مجموعا ۷ بازیکن خارجی دارند که البته بودروف، مدافع بلغاری استقلال و استوکس، مهاجم ایرلندی پرسپولیس وضعیت نامشخصی دارند و حتی خواهان فسخ قرارداد شده‌اند اما به نظر می‌رسد هر ۲ باشگاه باید برای حفظ خارجی‌های باکیفیت‌شان اهتمام بیشتری کنند و قطعا آن‌ها هم با اطلاع از قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی برای سرخابی، قیمت را بالاتر خواهند برد. این مسئله از هر جهت به ضرر سرخابی است چراکه یا باید برای حفظ آن‌ها مبالغ غیرمتعارفی هزینه کنند و یا در رقابت با دیگر رقبای داخلی و خارجی قید آن‌ها را بزنند و خود را خلع‌سلاح کنند. به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان بدون کارشناسی و در نظر گرفتن تبعات اجرای قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی توسط سرخابی برای این ۲ باشگاه بزرگ و پرطرفدار و اثرات منفی آن روی لیگ و فوتبال ایران چنین تصمیمی گرفته؛ تصمیمی که یک راهکار موقت و مسکن برای جلوگیری از انباشت بدهی‌های خارجی پرسپولیس و استقلال است و فقط درد اصلی که همان سوءمدیریت این ۲ باشگاه است را مخفی می‌کند. قطعا این قانون هم مثل قانون سقف قرارداد و ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی برای لیگ برتری‌ها تاریخ مصرفش خیلی زود بسر می‌رسد و بدون هیچ اثربخشی و سود برای فوتبال ایران لغو خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11196
  • منبع : آخرین خبر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.