• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
تشکیل ستاد بحران استان کرمان در سطح ملی

کاهش ۸۰ درصدی تولید پسته در استان به دلیل گرمای بی‌سابقه

  • کد خبر : 2429
  • 26 اردیبهشت 1397 - 14:16
کاهش ۸۰ درصدی تولید پسته در استان به دلیل گرمای بی‌سابقه

استاندار کرمان به موضوع خشکسالی در استان کرمان اشاره و گفت: به دلیل گرمای بی سابقه در شمال استان با خسارات جدی به محصولات پسته مواجه شدیم. در گذشته بیشترین حجم صادرات غیر نفتی استان مربوط به صادرات پسته بوده است اما اکنون به دلیل این بلای طبیعی انتظار کاهش ۸۰ درصدی در تولید این […]

استاندار کرمان به موضوع خشکسالی در استان کرمان اشاره و گفت: به دلیل گرمای بی سابقه در شمال استان با خسارات جدی به محصولات پسته مواجه شدیم. در گذشته بیشترین حجم صادرات غیر نفتی استان مربوط به صادرات پسته بوده است اما اکنون به دلیل این بلای طبیعی انتظار کاهش ۸۰ درصدی در تولید این محصول استراتژیک برای استان کرمان را داریم، بنابراین تقاضای تشکیل ستاد بحران را در سطح ملی داده‌ایم تا آثار مربوط به این موضوع به حداقل ضرر برسد.
علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز ۲۶ اردیبهشت‌ماه در دومین جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: بودجه سال ۹۶ قطعی و پرداخت شده است که شامل ۷۸۸ میلیارد تومان نقدی و اسناد خزانه به دستگاه های اجرای ابلاغ شده که نسبت به سال ۹۵ حدود ۵۶٫۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این مطلب که انتظار داریم تا پایان سال مدیران دستگاه ها از اوراق اسناد خزانه استفاده کنند، اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین جذب را در این حوزه در استان کرمان داشته ایم به طوری که حتی از بقیه استان ها نیز توسط کرمان جذب شده که امیدواریم امسال این اتفاق نیز رخ دهد زیرا پروژه های بزرگی در این استان در دست احداث است.

استاندار کرمان از واگذاری پروژه هانیمه تمام به بخش غیر دولتی خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته منابع بانکی مربوط به طرح های خود اشتغالی به طور کامل جذب شد و استان کرمان کارنامه قابل قبولی در حوزه اشتغال برای خود ثبت کرد به طوری که در سال ۹۵ حدود ۴۶ هزار و ۴۵۵فرصت شغلی و در سال گذشته نیز برای ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر ایجاد اشتغال شده است این در حالی است که متوسط ایجاد شغل پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان تا ابتدای این دولت، ۱۲ هزار فرصت شغلی بوده است.

وی به موضوع خشکسالی در استان کرمان اشاره و ادامه داد: به دلیل گرمای بی سابقه در شمال استان با خسارات جدی به محصولات پسته مواجه شدیم. در گذشته بیشترین حجم صادرات غیر نفتی استان مربوط به صادرات پسته بوده است اما اکنون به دلیل این بلای طبیعی انتظار کاهش ۸۰ درصدی در تولید این محصول استراتژیک برای استان کرمان را داریم، بنابراین تقاضای تشکیل ستاد بحران را در سطح ملی داده‌ایم تا آثار مربوط به این موضوع به حداقل ضرر برسد.

رزم‌حسینی با اعلام این خبر که ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمان بی سند هستند اما در هفته جاری مشکل ۴۰ ساله این اراضی را به خوبی حل کردیم تصریح کرد: با توجه به بحران آب، باید اقداماتی در راستای تغییر الگوی کشت در استان کرمان صورت گیرد و به سمت کاشت گیاهان کم آبخواه و در عین حال پربازده سوق پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ۲۰ درصد آب سهم کشاورزی کاهش یابد به شکل داوطلبانه و قانونمند می توان گفت بخشی از مشکلات آب شرب استان را حل کنیم بر لزوم انسجام، وحدت و تلاش مضاعف مدیران اجرایی در این راستا تاکید کرد و افزود: باید با امید کار و زندگی کرد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی باید مردم را به حضور گسترده تر در صحنه های دفاع از نظام و انقلاب تشویق کنیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2429
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.