• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

کراس اوور لوکس آئودی؛ هیولای ۱۴۰ هزار دلاری!

  • کد خبر : 8628
  • 12 آذر 1398 - 21:48
کراس اوور لوکس آئودی؛ هیولای ۱۴۰ هزار دلاری!

طی یک دهه گذشته میزان تقاضا برای خودروهای بلند شامل انواع اس یو وی و کراس اوور کاملا مسیر افزایشی را دنبال می کند و از این رو تمامی کمپانی های تولیدکننده خودرو بخش مهمی از خطوط خود را به کلاس های مذکور اختصاص داده اند. در شرایطی که تنوع زیادی در بازار خودروهای شاسی […]

طی یک دهه گذشته میزان تقاضا برای خودروهای بلند شامل انواع اس یو وی و کراس اوور کاملا مسیر افزایشی را دنبال می کند و از این رو تمامی کمپانی های تولیدکننده خودرو بخش مهمی از خطوط خود را به کلاس های مذکور اختصاص داده اند.

در شرایطی که تنوع زیادی در بازار خودروهای شاسی بلند ایجاد شده، معرفی یک محصول متفاوت نیازمند برخورداری از ویژگی هایی است که بتواند یک خودرو را شاخص کند. اگر برای آنچه که مطرح شد انتظار ارائه یک نمونه و یا مثال را دارید قطعا آئودی آر اس کیو۸ مدل ۲۰۲۰ یکی از بهترین آنها خواهد بود.

طراحی
بزرگترین امتیاز کیو۸ با نشان آر اس به طراحی آن مربوط می شود. یک کراس اوور کوپه که اگر دقت کنید فاقد شیب محسوس نزولی از انتها به دماغه است. به عبارت دیگر این محصول به گونه ای طراحی شده که مخاطب احساس می کند با یک سدان (که محور عقب و جلو به یک اندازه از زمین فاصله دارند) مرتفع روبرو شده است.

در نمای جلو با یکی از زیباترین های بازار سروکار داریم. چراغ های ال ایی دیی دو طبقه با گرافیک بسیار جذاب که ظاهری تهاجمی و جدی و به این خودرو داده اند و فاصله میان آنها را یک گریل(جلوپنجره) بزرگ با بافت لانه زنبوری کشیده، تشکیل داده است.

در نسخه آر اس که تاکید بر سرعت و قدرت دارد؛ حلقه های آئودی در قسمت لوگو تیره رنگ و هماهنگ با رنگ بافت گریل است تا همه چیز مرموزتر باشد. گریل در محاصره یک قاب ۶ ضلعی حجیم قرار دارد که این مورد هم یک ویژگی برتر برای محصولات اسپرت خواهد بود.

کمی پایین تر بامپر(سپر) یکپارچه کیو۸ قرار گرفته که عملا به ورودی های هوا در طرفین و یک خط موازی با گریل محدود شده است. طراحی بامپر نیز اسپرت و چشمگیر است.

به آنچه در رابطه با طراحی دماغه طرح شد باید هودلاین ها که شامل دو چین بزرگ روی درپوش موتور می شود را نیز اضافه کنیم.


با حرکت به سمت نمای جانبی خودرو، در ابتدا چشم مخاطب درگیر خط شانه قوی و حجم ایجاد شده روی فندرها(گلگیر) می شود. این کراس اوور عضلانی بویژه در ستون عقب شیبی زیبا برای سقف را همراه خود دارد که کمترین نقصی را نمی توان متوجه طراحی آن دانست.

کیت بدنه به کار رفته در نسخه آر اس موجب افزایش عرض خودرو به میزان ۱۰٫۱۶ میلیمتر در قسمت جلو و ۵٫۰۸ میلیمتر در قسمت عقب شده است.

برای آر اس کیو۸ از رینگ های ۲۲ اینچی آلومینیومی ۱۰ پره استفاده شده است که البته می توان نمونه ۲۳ اینچی ۵ پره را نیز به عنوان آپشن سفارش داد.

در نمای عقب همه چیز آنقدر خوب طراحی و جانمایی شده که فقط می توان از این منظره زیبا لذت برد. چراغ های باریک خطی که فاصله میان آنها روی درب صندوق نیز با یک نوار نورانی و قسمت پلاستیکی لوگو پر شده ترکیب فوق العاده ای را به نمایش گذاشته است. دو ورودی هوا در طرفین که دقیقا زیر چراغ های اصلی قرار دارند و دیفیوزر تیره با دو خروجی اگزوز بیضی شکل در هر طرف مهمترین رویدادهای این بخش هستند.

سفارش ۹ رنگ متنوع و پکیج بلک کربن برای خودرو امکانپذیر است.

کابین و امکانات هوشمند
این محصول در فضای داخل کابین هم طراحی بسیار چشم نواز و هیجان انگیزی دارد. خطوط قرمز نمایه آر اس و نورپردازی مرتبط در بخش های مختلف آن مشاهده می شود. پنل تیره سراسری، نمایشگر لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی و همچنین تنظیمات لمسی سیستم تهویه بر زیبایی های کار افزوده است.

نمایشگر آمپر هم از نوع آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده تا این کابین هر چه بیشتر فناورانه به نظر آید. پشتیبانی از فرمان صوتی، دکمه های کنترلی روی فرمان، هات اسپات ۴جی ال تی ایی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، شارژر بی سیم، دو سیستم متفاوت صوتی از بنگ اند اولافسن بسته به انتخاب مشتری، سانروف شیشه ای، تهویه عقب با دکمه های کنترلی اختصاصی، گرم کن آینه ها، گرم کن صندلی جلو و عقب، ورود بدون کلید و … از جمله امکانات کابین هستند.

از امکانات ایمنی هم می توان به ۵ ستاره موسسه NHTSA (سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌ های ملی آمریکا)، رتبه بالای ایمنی از IIHS (مؤسسه‌ بیمه و ایمنی بزرگراه‌ های آمریکا)، کروز کنترل تطبیقی فعال در سرعت کم، ترمز اضطراری با تشخیص عابر، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از جلو و عقب، نمایش نقاط کور دید راننده، دستیار رانندگی در خطوط و هشدار خروج از خط، دستیار پارک هوشمند و … اشاره کرد.

پیشرانه
در این محصول از موتور ۸ سیلندر توربو دوقلو ۴ لیتری در ترکیب با یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی هیبرید ملایم استفاده شده که مجموعا ۶۰۰ اسب بخار خروجی و ۵۹۰ پوندفوت گشتاور دارد. سامانه تمام چرخ محرک و سیستم تعلیق فعال تطبیقی رانندگی باکیفیتی را برای آر اس کیو۸ تضمین کرده است.

این خودرو طی ۳٫۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و دارای محدودکننده سرعت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر است. ترمزهای سرامیک کربنی وظیقه توقف این هیولای خیابانی را برعهده دارند.

قیمت پایه این محصول حدود ۱۴۰ هزار دلار است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8628
  • منبع : عصرایران

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.