• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
مدیر جهاد کشاورزی:

کشت گیاهان دارویی در سیرجان افزایش یافت

  • کد خبر : 4163
  • 16 اردیبهشت 1398 - 11:16
کشت گیاهان دارویی در سیرجان افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: هشت هکتار از اراضی شهرستان سیرجان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت. محمود آبادی؛ مدیر جهاد کشاورزیروی با بیان اینکه گیاهان کشت شده در این طرح گل گاوزبان، اسطوخودوس، بابونه آلمانی، مرزنجوش، آویشن، زوفا، پنیرک و … است گفت: این طرح در سطح ۸ هکتار در روستای رحمت آباد […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: هشت هکتار از اراضی شهرستان سیرجان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.
محمود آبادی؛ مدیر جهاد کشاورزیروی با بیان اینکه گیاهان کشت شده در این طرح گل گاوزبان، اسطوخودوس، بابونه آلمانی، مرزنجوش، آویشن، زوفا، پنیرک و … است گفت: این طرح در سطح ۸ هکتار در روستای رحمت آباد سعادت آباد توسط اصغر ایرانمنش کشت شده است.

وی تصریح کرد: علاقه به تولید گیاهان دارویی و تقاضا برای محصولات طبیعی بطور مداوم در جهان رو به افزایش است به طوری که قرن حاضر را قرن بازگشت به طبیعت نامگذاری کرده اند و ۸۰ درصد مردم جهان برای درمان بیماری‌ها هنوز هم از دارو‌های گیاهی استفاده می‌کنند و حداقل یک چهارم دارو‌های تهیه شده دنیا دارای منشاء گیاهی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان افزود:با توجه به اقلیم مناسب شهرستان جهت پرورش انواع گیاهان دارویی و همچنین صرفه اقتصادی، نیاز آبی کم و اقبال روز افزون از این گیاهان تولید و فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان به عنوان یکی از کشت‌های جایگزین امری اجتناب ناپذیر بنظر می‌رسد.

وی گفت: نحوه ازدیاد وکاشت گیاهان دارویی بصورت بذر، نشاء، قلمه علفی وتقسیم بوته انجام می‌شود و هم در گلدان و هم به صورت هیدروپونیک قادر به رشد است و بذر گیاهان دارویی در خزانه و زیر پلاستیک یاگلخانه اصولا دراواخر بهمن ماه در خزانه یا در باکس‌های ۳۰ در ۵۰ و با ارتفاع ۲۵ سانتیمتر با بستر کوکوپیت و پرلایت کاشته می‌شود.

وی بیان داشت: در اوخر فروردین یا اردیبهشت بعد از آدابته شدن به زمین اصلی انتقال می‌شوند و با فاصله ردیف‌ها ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتری و روی ردیف ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر کشت می شوند و سپس کود دهی براساس آنالیز خاک و نیاز گیاه از کود‌های ارگانیک بصورت خاکی یا محلول پاشی انجام شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.