سرهنگ”محمدرضا ایران نژاد”در این خصوص بیان داشت: در ادامه طرح های ویژه مقابله با قاچاق کالا و در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان هنگام گشت زنی نامحسوس در محور اصلی شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد این کامیون دارای بارنامه مربوط به پارچه از گمرک شهید رجایی است اما در بازرسی از آن یک میلیون و۷۰۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی و ۳۲۸ طاقه پارچه قاچاق کشف و راننده آن دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به اینکه مبدا بارگیری این محموله بندرعباس و مقصد آن اصفهان بود، تصریح کرد: ارزش این محموله معادل ۲ میلیارد ریال برآورد شده که قطعا چندین برابر این مبلغ به اقتصاد و تولید داخلی کشور ضربه وارد می سازد و در این میان زیان های ناشی از محموله های مواد دخانی آن غیرقابل ارزیابی است.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در راستای شناسایی و کشف جرایم، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح خرد و کلان و تخلفات اقتصادی افراد فرصت طلب، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.