• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
سرپرست میراث فرهنگی استان کرمان عنوان کرد:

کشف ۶۵۰ سکه تقلبی در استان کرمان

  • کد خبر : 3021
  • 07 خرداد 1397 - 13:09
کشف ۶۵۰ سکه تقلبی در استان کرمان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۰ قلم انواع سکه تقلبی و ۲۰ قلم شی عتیقه کشف و ضبط شده است. غلامرضا فرخی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در مراسم تجلیل از نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان […]

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۰ قلم انواع سکه تقلبی و ۲۰ قلم شی عتیقه کشف و ضبط شده است.

غلامرضا فرخی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در مراسم تجلیل از نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم به اهمیت میراث ‌فرهنگی واقف هستند، افزود: سازمان میراث ‌فرهنگی سلسله وظایف مهمی را برعهده دارد که مهم‌ترین آنها حفاظت و نگهداری از مواریث فرهنگی است که خوشبختانه در اولویت کار این اداره کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیش از ۷ هزار اثر تاریخی شناخته شده است، بیان کرد: برای حفظ و صیانت از این آثار باید رویکردی جهادی داشته باشیم که خوشبختانه این حس مسئولیت در یکایک نیروهای یگان حفاظت این اداره کل وجود دارد.

فرخی با اشاره به اینکه تامین امنیت و حفاظت از گردشگران خارجی این خطه از مهم ترین مسئولیت های نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی است، تصریح کرد: در کنار این مسئولیت خطیر، آگاهی بخشی و چگونگی حفاظت از جاذبه های تاریخی و  گردشگری استان کرمان نیز توسط این عزیزان به خوبی انجام
می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: در سال های گذشته فعالیت های موثری در جهت جلوگیری از حفاریهای غیر مجاز و قاچاق اشیاء عتیقه در اماکن تاریخی و محوطه های باستانی توسط نیروهای یگان حفاظت صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۰ قلم انواع سکه تقلبی و ۲۰ قلم شی عتیقه کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: در این رابطه ۱۱ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شده اند.

فرخی اظهار کرد: خوشبختانه تعدادی از این اشیاء توسط مردم محلی و از طریق فرهنگ سازی تحویل داده شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه تصریح  کرد: استان کرمان دارای ۴۰ پایگاه حفاظتی است که نیروهای خدوم یگان حفاظت به صورت شبانه روزی از محوطه های تاریخی، باستانی و اماکن موزه ای پاسداری می کنند.

وی با اشاره به حضور نزدیک به ۲۰۰ نیروی آموزش دیده در یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتقال و تغییر نوع قرارداد نیروها از یگان حفاظت به بخش های اداری ممنوع می باشد و تلاش می شود در جهت بهبود وضعیت معیشتی و همچنین سطح آموزش این عزیزان تمهیداتی اتخاذ گردد.

فرخی با تقدیر از صبر و شکیبایی خانواده های نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تاکید کرد: اغلب نیروهای یگان حفاظتی در شیفت های ۲۴ ساعته در اماکن تاریخی، باستانی و موزه ای  فعالیت می کنند که باید از صبوری همسران و فرزندان این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3021
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.