• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
در دومین کارگاه یک روزه هلال احمر در سیرجان مطرح شد

کمک به نیازمندان از وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر است

  • کد خبر : 1387
  • 06 اردیبهشت 1397 - 12:10
کمک به نیازمندان از وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر است

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان کمک به نیازمندان را از وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر دانست و گفت: خانه‌ها هلال در روستاها و شهرها مانند یک حلقه واسط در جذب داوطلبان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری جامعه در شرایط بحرانی فعالیت می‌کنند. دومین کارگاه یک روزه، آموزشی و توجیهی مسئولان خانه‌های هلال استان […]

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان کمک به نیازمندان را از وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر دانست و گفت: خانه‌ها هلال در روستاها و شهرها مانند یک حلقه واسط در جذب داوطلبان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری جامعه در شرایط بحرانی فعالیت می‌کنند.

دومین کارگاه یک روزه، آموزشی و توجیهی مسئولان خانه‌های هلال استان کرمان با حضور معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و ۵۰ نفر از مسئولان خانه‌های هلال شهرستان‌های سیرجان، شهربابک، بافت، رابر، بردسیر و ارزوئیه به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر علاوه بر وظیفه ذاتی خویش در امدادونجات، در امر امداد به نیارمندان هم خدمات زیادی انجام داده است.

وی با اشاره به خدمات جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در تمامی فصول سال گفت: اعضای داوطلب این جمعیت حتی در ایام نوروز نیز در کاهش تلفات جاده‌ای تلاش می‌کنند و در هر حادثه کوچک و بزرگ به عنوان یک وظیفه ذاتی در کنار مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به فعالیت و خدمات امدادی و بشردوستانه این نهاد مردمی و بین‌المللی بیان کرد: در راستای ترویج اصول و ارزش‌های انسان‌دوستانه و تامین سلامت افراد که از وظایف این جمعیت است خدمات زیادی به نیازمندان ارائه شده است.

وی به رسالت سنگین‌هلال احمر در اقدامات بشر‌دوستانه اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک نهاد مردمی با جذب خیران داوطلب تاکنون توانسته است با اجرای برنامه‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه در مناطق محروم، خانواده‌های زیادی را کمک و یاری کند.

فلاح خانه‌های هلال را تریبون معرفی جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: خانه‌های هلال با هدف دسترسی آسان و راحت اهالی روستاها و شهرها به جمعیت هلال احمر و بهرمندی از برنامه‌های آموزشی، فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه راه‌اندازی شده‌اند.

وی بیان کرد: این خانه‌ها به عنوان جمعیت هلال‌احمر کوچک در روستاها و شهرها مانند یک حلقه واسط در جذب جوانان و داوطلبان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری جامعه در شرایط بحرانی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: توانمند‌سازی جامعه، گسترش آموزش‌های امداد برای مقابله با حوادث، تشکیل تیم‌های روستایی، مردم محور، داوطلبانه بودن و اقدامات فارغ از مناقشات سیاسی را از دیگر وظایف خانه‌های هلال معرفی کرد.

به گزارش تسنیم دومین کارگاه یک روزه، آموزشی و توجیهی مسئولان خانه‌های هلال با آموزش‌هایی چون سوانح و چرخه مدیریت بحران، جایگاه و نقش دهیاران در این زمینه و نحوه اجرای پروژه‌های داوطلبی آشنا و توجیه شدند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.