• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

کمیته انضباطی هفته بعد تعیین تکلیف می‌کند

  • کد خبر : 11393
  • 23 تیر 1399 - 11:07
کمیته انضباطی هفته بعد تعیین تکلیف می‌کند

سایت فوتبالی نوشت: هنوز تکلیف دو بازی پارس جنوبی – استقلال و نساجی – فولاد خوزستان تعیین نشده است.همانطور که می دانید در هفته ای که گذشت بازی پارس جنوبی – استقلال و بازی نساجی – فولاد به دلیل مثبت بود آزمایش کرونای بازیکنان و اعلام باشگاه های استقلال و فولاد با رعایت تشریفات یک […]

سایت فوتبالی نوشت: هنوز تکلیف دو بازی پارس جنوبی – استقلال و نساجی – فولاد خوزستان تعیین نشده است.
همانطور که می دانید در هفته ای که گذشت بازی پارس جنوبی – استقلال و بازی نساجی – فولاد به دلیل مثبت بود آزمایش کرونای بازیکنان و اعلام باشگاه های استقلال و فولاد با رعایت تشریفات یک بازی رسمی و با حضور تیمهای پارس جنوبی جم و نساجی قائمشهر لغو شد.
تعداد کرونایی های استقلال ۱۳ نفر و فولاد خوزستان ۱۶ نفر اعلام شده بود که پس از تست راستی آزمایی بخش پزشکی سازمان لیگ، این تعداد در استقلال ۴ نفر و در فولاد به ۱۳ نفر رسید که طبق پروتکل اعلامی ستاد مقابله با کرونا این تعداد ظرفیت ۲۵ درصدی تیم فولاد را شامل می شد اما ۲۵ درصدی استقلال را شامل نمی شد. در واقع پس از لغو سفر استقلال که با واکنش شدید مسئولان پارس جنوبی همراه بود آمار کرونایی های استقلال تغییر کرد و در نهایت پس از آزمایش مجدد زیر نظر سازمان لیگ اعضای کرونایی استقلال به ۴ نفر کاهش یافت اما با اعلام سایت رسمی باشگاه استقلال غلامی و یزدانی به لیست کرونایی ها اضافه شدند که البته هنوز اعلام نشده تستهای این دو بازیکن زیر نظر ایفمارک بوده یا نه. البته غلامی و یزدانی در زمان بازی پارس جنوبی جم – استقلال هنوز خبر ابتلایشان به کرونا اعلام نشده بود.
با توجه به اینکه هر دو باشگاه یعنی استقلال و فولاد خوزستان از انجام بازی سر باز زدند اما تشریفات قانونی هر دو بازی رعایت شد تا پرونده هر دو باشگاه پس از گزارشهای ناظران لیگ برتر و بخش مسابقات لیگ برتر سر از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در بیاورد.
حالا طبق قانون کمیته انضباطی، این کمیته دو هفته پس از نیمه تمام ماندن بازیها و یا انجام نشدن بازیها دراین باره رای دهد و حالا این کمیته فقط یک هفته زمان دارد تا تکلیف بازی های لغو شده را اعلام کند.
با توجه به اینکه فولاد خوزستان ۱۳ کرونایی داشته بازی این مقابل نساجی به تعویق افتاده اما بازی پارس جنوبی – استقلال چون سازمان لیگ اعلام کرده تعداد کرونایی های استقلال به ۲۵ درصد نرسیده، تکلیف این بازی باید در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مشخص شود.
باشگاه پارس جنوبی با فیفا مکاتبه اولیه کرده و هومن افاضلی سرمربی پارس جنوبی در کنفرانس روز جمعه اش اعلام کرده بود که در صورتی که فدراسیون بازی را سه بر صفر به سود پارس جنوبی جم نکند، با فیفا به صورت رسمی مکاتبه می کند.
در هر صورت به نظر می رسد در صورت اعلام رای سه بر صفر به سود پارس جنوبی یا تکرار بازی، استقلال و پارس جنوبی به کمیته استیناف شکایت کنند.
شکایت به دادگاه کاس حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای هر باشگاه آب می خورد و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. البته ۶۰۰ میلیون تومان فقط برای ارجاع پرونده به دادگاه بین المللی ورزش است و تعیین قاضی و دیگر موارد، حدود ۷۰۰ میلیون تومان دیگر برای هر دو تیم هزینه در بر خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11393

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.