• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
22

کود خریداری اما حمل نمی‌شد/اکنون کمبود در ارزوئیه نداریم

  • کد خبر : 10670
  • 22 فروردین 1399 - 16:29
کود خریداری اما حمل نمی‌شد/اکنون کمبود در ارزوئیه نداریم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: ارزوئیه در یک پیک زمانی در برج ۱۱ و ۱۲ پیک مصرف کود است و متأسفانه به علت مشکل در کارخانه نتوانست همه را ساپورت کند و عاملان توزیع کود، کود را خریده بودند ولی حمل نمی‌شد، اما اکنون کمبود کود نداریم. رضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: ارزوئیه در یک پیک زمانی در برج ۱۱ و ۱۲ پیک مصرف کود است و متأسفانه به علت مشکل در کارخانه نتوانست همه را ساپورت کند و عاملان توزیع کود، کود را خریده بودند ولی حمل نمی‌شد، اما اکنون کمبود کود نداریم.

رضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه اظهار داشت: اکنون کمبود کودی نداریم و کسی که کود می‌خواهد برای هندوانه است و هندوانه در سبد حمایتی دولت نیست و فقط کشت‌های استراتژیک ازجمله گندم، جو، ذرت و گلزا کود یارانه‌ای داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه با بیان اینکه برای کشت ذرت مشکل کود نخواهیم داشت، بیان کرد: ارزوئیه در یک پیک زمانی در برج ۱۱ و ۱۲ پیک مصرف کود است و متأسفانه امسال شرکت ملی گاز به‌منظور تأمین نیاز مشترکین خانگی اقدام به قطع گاز کارخانه پتروشیمی مرودشت کرد و خط تولیدش متوقف‌شده بود و کارخانه که خط تولیدش متوقف‌شده بود بعد از شروع دوباره با انبوهی از تقاضا همراه شد نتوانست همه را ساپورت کند و عامل‌ها توزیع کود، کود را خریده بودند ولی حمل نمی‌شد و هنوز قبل از سال کود خریدن ولی همچنان حمل نشده است.

وی گفت: مشکلی که بعضی از عاملان توزیع کود دارند این است که پول ندارند که قبلش کود بخرند و ذخیره و توزیع کنند و باید در همان زمان پیک مصرف کود را بخرند و این زمان‌بر است.

قاسمی مسئول شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان نیز با بیان اینکه ارزوئیه بر اساس سطح زیر کشت زراعی که دارد بیشتر از میانگین استان نیز سهمیه کود برای آنها در نظر گرفته شده است، افزود: در توزیع بین کشاورزان باید مدیریت شود.

قاسم سالاری رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان و عضو هیئت‌رئیسه بنیاد ملی گندم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اداره کشاورزی می‌گوید ما آنچه را که برای شما سهمیه گذاشتیم، گرفته‌ایم و این سهمیه که گذاشته‌شده است کم است و باید برای ارزوئیه سهمیه بیشتری بگذارند وقتی کود سفید نباشد و یا کم باشد کیفیت گندم پایین می‌آید و درنتیجه قیمت خرید گندم پایین می‌آید و نبود کود باعث شده کشاورزان دچار خسارت شوند و بازدهی محصولشان کم شود.

عضو هیئت‌رئیسه بنیاد ملی گندم بیان کرد: ۱۵۰ تن کود اوره نیازی را برطرف نمی‌کند و حداقل باید یک‌هزار و تا یک‌هزار و ۵۰۰ تن کود بدهند تا نیاز ارزوئیه برطرف شود از گندم که گذشت حداقل مسئولین برای بقیه محصولات کود را فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10670
  • منبع : فارس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.