• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11

گلزار شهدای کرمان در انتظار فرمانده لشکر

  • کد خبر : 9865
  • 16 دی 1398 - 13:09
گلزار شهدای کرمان در انتظار فرمانده لشکر

هزاران شهید در گلزار شهدای کرمان سربازان فرماندهی بودند که قرار است فردا به همرزمانش بپیوندد. حال و هوای این روزهای لشکر دیدن دارد. لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را مردم هنوز به یا دارند، هر جا نیاز به صف شکن و فداکاری بود حاج قاسم و سربازانش پیش قدم بودند، و حالا بسیاری از همسنگران […]

هزاران شهید در گلزار شهدای کرمان سربازان فرماندهی بودند که قرار است فردا به همرزمانش بپیوندد. حال و هوای این روزهای لشکر دیدن دارد.

لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را مردم هنوز به یا دارند، هر جا نیاز به صف شکن و فداکاری بود حاج قاسم و سربازانش پیش قدم بودند، و حالا بسیاری از همسنگران لشکر ثارالله در مزار شهدای کرمان در مرتفع‌ترین بخش شهر خفته اند.

اما در طول این سال‌ها فرمانده هیچ گاه آنها را تنها نگذاشت، وقتی حاجی از مأموریت باز می‌گشت و جلسه‌های هماهنگی را با هم سنگرانش برگزار می‌کرد یکی از جاهایی که می‌شد حاجی را یافت همین گلزار شهدا بود.

مردی در نیمه‌های شب تنها در میان قبور شهدا قدم می‌زد و گاه بالای سر یکی از سربازانش می‌ایستاد و اشک می‌ریخت و درد دل می‌کرد، بارها به خانواده‌اش و مسئولان استان کرمان تاکید کرده بود که در صورتیکه به آرزوی دیرینه اش رسید و شهید شد در کنار شهید یوسف الهی به خاک سپرده شود. دلگرمی اش به هم سنگرانش بود و هر گاه به یادشان بود اشک از دیدگانش جاری می‌شد.

و حالا قرار است فرمانده سپاه ثارالله پس از سال‌ها به جمع دوستان شهیدش بپیوندد، مردم به پیشوازش رفته‌اند، شب گذشته تا نیمه‌های شب دسته دسته مردم به مزار شهدا می‌رفتند و به یادش اشک می‌ریختند.

وقتی در میان قبور شهدا قدم می زنید تاریخچه انقلاب را به وضوح می‌بینید، شهدایی که به دست ساواک کشته شده‌اند، شهدای نیرو، دریایی و نیروی هوایی، شهدای مبارزه با ضد انقلاب و منافقین در این مکان خفته اند، شهدای مبارزه با مواد مخدر، شهدای مبارزه با تروریست‌ها، شهدای مدافع حرم همه فردا میهمان دارند.

شهر کرمان یکپارچه غم و اندوه است، شهر سیاه پوش شده، صدها موکب در سطح شهر بنا شده و همه برای تجلیل از سرداری آماده می‌شوند که نام کرمان را بلند آوازه کرد.

وقتی وارد مزار شهدا می‌شوید هر کس گوشه‌ای نشسته و آهسته اشک می‌ریزد، حاج قاسم فقط مرد میدان جنگ نبود، سنگ صبورشان بود، گره‌های زیادی از زندگی شان به دستان این مرد باز شده است.

مردم می آیند و نشان می‌دهد کرمان فقط یک حاج قاسم ندارد، اینجا همه حاج قاسم شده‌اند.

اکثر مردم کرمان پرچم‌هایی سیاه بر سردر خانه‌ها آویزان کرده‌اند و سیاه پوش شده‌اند، پویش‌هایی برای ثبت نام در راستای خدمت رسانی به میهمانان مراسم تشییع آغاز شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

هزاران نفر نیز برای میزبانی از این میهمانان در خانه‌هایشان ثبت نام کرده‌اند و مساجد، مدارس، تکایا و تمام اماکنی که می‌توان برای خدمت دهی به مردم از آنها استفاده کرد در اختیار ستاد قرار گرفته است.

فردا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی آغاز می‌شود و پیش بینی می‌شود حداقل یک میلیون نفر در این مراسم حضور داشته باشند.

از چند روز قبل برنامه ریزی برای برگزاری این مراسم شروع شده و حالا همه برای استقبال از سردار لحظه شماری می‌کنند.

اینجا مکتب سردار زنده است و هر لحظه بیشتر جان می‌گیرد و مردم تنها یک چیز می‌خواهند انتقام از مسببان این حادثه به خصوص خبیثانی که دستور ترور را صادر کردند.

قرار است در مراسم فردا سردار سلامی سخنرانی کند همچنین امشب مراسم وداع با سردار سلیمانی در مصلای بزرگ شهر برگزار می‌شود.

همچنین برای ایاب و ذهاب مهمانان برای شرکت در مراسم سردار سلیمانی نیست ظرفیت حمل و نقل ریلی و فرودگاه و ناوگان جاده‌ای استان تقویت شده است و حالا کرمان آماده خلق حماسه است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9865
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.