• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

یک تیر و سه نشان یک کارگاه در سیرجان

  • کد خبر : 11079
  • 14 اردیبهشت 1399 - 9:31
یک تیر و سه نشان یک کارگاه در سیرجان

در کوچه پس کوچه‌های شهر سیرجان مطلع شدیم کارگاهی خیاطی ایجاد شده که ضمن اشتغال برای بیش از ۱۰ زن خود سرپرست، رفع نیاز لباس‌های بیمارستانی در سطح شهرستان را عهده‌دار است و درآمد آن نیز برای خانواده‌های یتیم دارالایتام هزینه می‌شود. این کارگاه را در کوچه‌ای بن‌بست در بافت فرسوده شهر پیدا کردیم و […]

در کوچه پس کوچه‌های شهر سیرجان مطلع شدیم کارگاهی خیاطی ایجاد شده که ضمن اشتغال برای بیش از ۱۰ زن خود سرپرست، رفع نیاز لباس‌های بیمارستانی در سطح شهرستان را عهده‌دار است و درآمد آن نیز برای خانواده‌های یتیم دارالایتام هزینه می‌شود.

این کارگاه را در کوچه‌ای بن‌بست در بافت فرسوده شهر پیدا کردیم و پس از ورود فعالیت تولید لباس ایزوله بیمارستانی بیانگر تلاش بانوانی بود که با زبان روزه همتی مضاعف در تامین لباس مورد نیاز بیمارستان‌های سیرجان داشتند.

طاهره زیدآبادی مدیر این کارگاه گفت : با شروع دوران پرتلاطم کرونا ویروس و نیاز بیمارستان‌های سیرجان به البسه پرستاری و بیماران احساس وظیفه کرده و به تولید لباس بیمارستانی و ماسک مورد نیاز بیمارستان‌ها پراختیم.

وی افزود: در این اقدام خود بیش از ۱۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار را در تولید لباس و ماسک مشغول به کار شدند و امرار معاش زندگی شان تامین شد.

زیدآبادی اظهار کرد: روزانه در این کارگاه با تلاش خیاطان، ۱۵۰ دست لباس ایزوله بیمارستانی و یک‌هزار عدد ماسک تولید می‌کنیم و پس از بسته‌بندی به کادر بیمارستان‌های شهرستان تحویل می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر گل‌محمدی از دارالایتام خیریه علی‌بن ابیطالب سیرجان نیز می‌گوید: اعتبارات جمع‌آوری شده این موسسه صرف هزینه خانواده‌های یتیم در قالب ساخت مسکن، مخارج معیشتی و درمانی آنان می‌شود که این کارگاه بخشی از هزینه ایتام را تامین می‌کند.

حجت‌الله خادمی سرپرست و مدیر پشتیبانی کارگاه خیاطی نیز گفت: کارگاه را با نیت کمک به محرومین ایتام راه‌اندازی کرده و در انتخاب نیرو هم که خیاط هستند از زنانی که خود سرپرست هستند، انتخاب کردیم و درآمد آن نیز برای خانواده‌های یتیم دارالایتام هزینه می‌شود.

وی افزود: ما مصمم هستیم که حتی با کمک ناچیز خود بار سنگین مخارج نیازمندان را از دوش نهادهای حمایتی کم کنیم.

اما در گزارش خود با برخی از خیاطان هم به گفت‌وگو نشستیم که آنان ضمن ابراز رضایت از اشتغال خود و تامین هزینه و مخارج زندگی خوشحال هستند که قدمی در راه رفع نیاز بیماران و کادر درمانی دارند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11079

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.